Dzisiaj:
Czwartek, 25 kwietnia 2024 roku
Jarosława, Marka, Wasyla

Aktualny stan prac przy obwodnicy

2 kwietnia 2017 | komentarzy 29

Ruszyły prace w terenie związane z budową obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej. Dokonano już sprawdzenia terenu pod kątem niewybuchów. Wytyczono także pas drogowy pod obwodnicę oznaczając widocznymi słupkami.

Obecnie trwa wycinka drzew i usuwanie pni. Na ul Żabieńskiej rozpoczęto prace ziemne przy budowie ronda.

Ponadto, dokonano inwentaryzacji stanu technicznego dróg gminnych i powiatowych, przyległych do obwodnicy.

Sprzyjające warunki pogodowe pozwalają na szybką realizację prac przygotowawczych i ziemnych. Zgodnie z planem obwodnica zostanie oddana do użytku w drugiej połowie 2019 roku.

Obwodnica jest budowana przez konsorcjum firm: Vistal Gdynia S.A. i Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. s. z o.o. w restrukturyzacji. Konsorcjum, zgodnie ze złożoną ofertą ma 22 miesiące od 23 listopada 2016 r. tj. od daty zawarcia umowy na realizację inwestycji z gwarancją jakości na 10 lat. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Kierownictwo budowy na swoją siedzibę wybrało budynek przy ul. Oleśnickiej 3.

źródło:UM w Dąbrowie Tarnowskiej

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 2 kwietnia 2017 o 20:05
    Piotr :
    Czy ktoś wie kto robi wykopy przy moście na ul.Nowej ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 7)
  2. 2 kwietnia 2017 o 23:07
    cm :
    a jak bedzie wygladalo skrzyzowanie z ul. grunwaldzka? Zadnego ronda, świateł? Przeciez to bedzie okropnie niebezpiecznie skrzyzowanie, do tego beda tam niesamowite korki. kompletnie nieprzemyslane to jest.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 17)
  3. 2 kwietnia 2017 o 23:55
    Obw. DT dk73 :
    Odp dla Piotra: Wkopy wykonuje podwykonawca. Istnieje konieczność przełożenia fragmentu (wyprostowania meandru) rzeki Breń na długości 240 m licząc po długości rzeki (w rejonie km 110+700 - 110+840) ilustracja na https://www.facebook.com/obwodnica.dt/photos/a.1502629176698547.1073741834.1488492398112225/1652853305009466/?type=3&theater
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 8)
  4. 3 kwietnia 2017 o 00:08
    Obw. DT dk73 :
    odp. dla cm: Ten fakt był przemilczany przez Włodarzy od 2008 r. [https://bip.malopolska.pl/umdabrowatarnowska,a,365383,trasa-obwodnicy-dabrowy-zatwierdzona.html] by "nie zaszkodzić" inwestycji. Przyjęto, że w pierwszym etapie skrzyżowania będą jednopoziomowe i zalecono rezerwację terenu pod rozwiązania docelowe (węzły ). Zdecydowano, że do skrzyżowania obwodnicy z drogą powiatową ( ul. Grunwaldzka ) w przyszłości będzie włączona trasa wiodąca od mostu na Wiśle w okolicach Nowego Korczyna. Dokładny przebieg tej trasy nie jest jeszcze znany. Projektanci obwodnicy mają tylko przewidzieć miejsce jej włączenia do obwodnicy. Nie jest też na tym etapie znana dokładna lokalizacja mostu na Wiśle, gdyż wstępne prace studialne dopiero się rozpoczęły na mocy porozumienia samorządów województw świętokrzyskiego i małopolskiego z jesieni 2007 roku. " Tylko rozchodzi się o to, że przeprawa mostowa Nowy Korczyn-Borusowa na rzece Wiśle powstanie w 2020 r. Natomiast ze względu na ograniczone środki finansowe oraz w związku z tym, że nowa ekspresowa trasa S73 (która niby miała się dopiąć w postaci węzła do skrzyżowania na Grunwaldzkiej) nie została ujęta w sieci dróg kompleksowych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1315/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T oraz nie weszła w skład korytarza Bałtyk – Adriatyk. Nie będzie realizowana w swym pierwotnie założonym (pełnym przebiegu) w ramach PBDK 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) Rządowy program budowy dróg w latach 2017-2022 jedynie wstępnie przewiduje projekt przebudowy drogi krajowej numer dk73 na odcinku Kielce – Wola Morawicka wraz z obwodnicami Morawicy i Woli Morawickiej (Załącznik nr 1 Obwodnice w ciągu dróg krajowych poz. 16 ) w standardzie dwujezdniowej drogi o długości 8,2 [km]. Zapewne w pierwszym roku po oddaniu do ruchu obejścia DT będzie trudno przedostać się do centrum Dąbrowy od strony Swarzowa. Natomiast w dalszej perspektywie niekoniecznie musi tak być. Ponieważ po zakończeniu w 2020 r. przebudowy/rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 973 Borusowa – Tarnów (wraz z budową przeprawy mostowej Nowy Korczyn-Borusowa na rzece Wiśle) oraz ewentualnie budowy po 2023 r. 3-ciego zjazdu z A4 na „polach klikowskich” w Tarnowie (ze środków własnych lokalnych samorządów). Krajówka nr 73 na odcinku Szczucin – Tarnów z pewnością zostanie przełożona na trakt zachodni Borusowa - Żabno - Tarnów, zaś północne rubieże stolicy Powiśla Dąbrowskiego z definicji staną się „Wsią wesołą, wsią spokojną!”. Dlatego aby dąbrowszczyzna całkowicie nie została zmarginalizowana. W najbliższych latach ważne jest wsparcie dla opracowania Studium Wykonalności dla projektu pod nazwą „Budowa nowej linii/łącznicy kolejowej Mędrzechów – Solec Zdrój – Busko Zdrój oraz rewitalizacja i odbudowa częściowo nieczynnej linii nr 115 Tarnów – Szczucin” ilustracja na [https://www.facebook.com/obwodnica.dt/photos/a.1637998736494923.1073741848.1488492398112225/1649804725314324/?type=3&theater]
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 12)
  5. 3 kwietnia 2017 o 01:23
    Obw. DT dk73 :
    do cm: W sprawie skrzyżowania na ul. Grunwaldzkiej zachęcamy Cię do poświęcenia Twojego cennego czasu, celem zredagowania stosownej petycji w interesie publicznym, a następnie przesłania jej do Centrali GDDKiA w Warszawie. Wskazówki jak do tego się zabrać znajdziesz tu:[http://www.gddkia.gov.pl/pl/3119/Petycje]
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 15)
  6. 3 kwietnia 2017 o 20:02
    ED :
    Obw. DT dk73 ma bardzo ciekaw informacje. Boję się jednak, (a mieszkam właśnie na "wsi spokojnej, wsi wesołej", na północ od obwodnicy), że po wybudowaniu mostu w Borusowej, cały ten ciężarowy i osobowy ruch pojedzie właśnie z obwodnicy w kierunku Swarzowa, przez Olesno i dalej na most i Busko, a z tamtej strony z Buska w kierunku DT i dalej na autostradę. Jeżeli tak się stanie, to będzie duże utrudnienie dla ludności mieszkającej na tej trasie, ruch przecież zwiększyłby się tam niewyobrażalnie. Tak na marginesie czy sama linia kolejowa, kiedyś, zapewni rozwój tym terenom, a przecież bez rozwoju gospodarczego Powiśle zawsze będzie z rekordowym bezrobociem i z marnymi perspektywami. Tutaj nie wystarczy studium wykonalności, tutaj potrzebne są projekty gospodarcze i ekonomiczne dla całego Powiśla, o których nic nie słyszałem póki co.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 9)
  7. 3 kwietnia 2017 o 22:30
    v :
    Mamy z tego rozumieć, że do 2023(?)r. o dojeździe do Dąbrowy Tarnowskiej w bezpieczny i cywilizowany sposób mogą zapomnieć mieszkańcy ponad połowy powiatu - czterech gmin. Myślę, że w takiej sytuacji będzie nam wszystko jedno czy siedziba powiatu będzie w Dąbrowie Tarnowskiej czy w Tarnowie, czy w Busku. Gdyby starosta był wybierany w wyborach bezpośrednich jak wójt, burmistrz, to bardziej zwracałby uwagę na dobro wszystkich mieszkańców powiatu. Pozostaje nam tylko rozliczyć radnych powiatowych, bo to oni reprezentują mieszkańców i nie wierzę, że nie zebraliby potrzebnej liczby głosów, gdyby w koalicję weszli radni z Olesna, Bolesławia, Mędrzechowa, Gręboszowa. Gdzie byli wójtowie tych gmin? Zapewne mieli lepszy dostęp do informacji odnośnie poczynań co do budowy obwodnicy niż przeciętny mieszkaniec.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 13)
  8. 4 kwietnia 2017 o 12:37
    pol :
    pytanie do "Obw.DT dk 73" Napisał w tekście "Tylko rozchodzi się o to" A mój Profesor polonista mówił - ROZCHODZĄ - to się starej babie nogi na lodzie.-
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -6 (w sumie : 12)
  9. 5 kwietnia 2017 o 16:14
    ania :
    A czy mieszkańcy na północ "z za obwodnicy" nie potrafią przejechać skrzyzowania z droga główną ? Poćwiczcie na skrzyżowaniu Sucharskiego z Warszawską. Da się ! Szerokości mości kierowcy !
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -7 (w sumie : 13)
  10. 6 kwietnia 2017 o 00:53
    morfeusz :
    Linia kolejowa choćby nawet Pendolino ku kursowało i miało swój peron jak we Włoszczowej nie załatwi niczego jeśli w okolicy nie powstaną nowe miejsca pracy... młodzi ludzie będą uciekać z DT... i to nie do Tarnowa bo od kiedy ten stracił status miasta wojewódzkiego z roku na rok podupada a firmy uciekają do innych miast. Starania władz DT w pierwszej kolejności powinny dotyczyć utworzenia w rejonie Dąbrowy strefy ekonomicznej i stworzenie miejsc prac. Kwestia linii kolejowej do Buska to w chwili obecnej ( biorąc pod uwagę istniejący stan nasypu na trasie Żabno - Szczucin oraz fakt że linia ta nie była zelektryfikowana + brak mostu na Wiśle )raczej fantazja .... muszą powstać miejsca pracy w Dąbrowie, Szczucinie i innych miejscowościach na trasie żeby miał kto tym pociągiem jeździć... Nie jest trudno wydać miliony złotych nie mniej trzeba wydawać je z głową na inwestycje która nie będzie deficytowa od samego początku... Kolejną kwestią jest modernizacja drogi Tarnów - Szczucin. obwodnica DT załatwia tylko sprawę przejezdności miasta Dąbrowa, nie rozwiązuje problemów na trasie, która jest wąska, miejscami kręta, brak jest miejsc na bezpieczne wyprzedzanie, a ruch na drodze jest spory. Modernizacja tej drogi była w planie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, ale została wykreślona.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 20)
  11. 6 kwietnia 2017 o 13:19
    Obw. DT dk73 :
    Do: pol, Dzięki za zwrócenie uwagi (przytyk) sformułowanie ”rozchodzi się o to, że” to błąd językowy powinno być „chodzi o to, że”. Nie wymagaj zanadto od domorosłej publicystki pro publico bono, poprawności oraz składni językowej.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 11)
  12. 6 kwietnia 2017 o 23:31
    do Morfeusza :
    Strefa w okolicy jest i o ile pamiętam jedną z przedwyborczych obietnic obecnego włodarza DT było ożywienie tej strefy. I co? jak zwykle i tak jak inne obietnice - wielkie nic.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +14 (w sumie : 20)
  13. 12 kwietnia 2017 o 21:44
    Obw. DT dk73 :
    12.04.2017, środa | Dobre wieści, będzie skrzyżowanie typu rondo obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej z ulicą Grunwaldzką! Poseł Wiesław Krajewski o tym fakcie poinformował na swoim profilu społecznościowym FB " Miło mi Państwa poinformować, iż w związku z podjętą przeze mnie interwencją w Oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie ws. przebudowy skrzyżowania ul. Grunwaldzkiej z obecnie realizowaną budową obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej, powstanie skrzyżowanie w ruchu okrężnym typu rondo. Pragnę podziękować Panu Tomaszowi Pałasińskiemu - Dyrektorowi Oddziału GDDKiA w Krakowie, za przychylność i pozytywne ustosunkowanie się do mojej prośby, burmistrza Dąbrowy Tarnowskiej Krzysztofa Kaczmarskiego oraz mieszkańców Dąbrowy Tarnowskiej. Decyzja ws. przeprojektowania skrzyżowania i budowy ronda obwodnicy z ul. Grunwaldzką z pewnością przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa jazdy oraz poprawi płynność w poruszaniu się wszystkich uczestników ruchu drogowego"
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 7)
  14. 12 kwietnia 2017 o 21:49
    Obw. DT dk73 :
    Pana Posła prosimy jeszcze o interwencje, aby nowy, zatwierdzany projekt zabezpieczeń akustycznych (ekranów) został umieszczony na stronie kontraktowej [http://dtobwodnica.pl/]. W ten sposób mieszkańcy będą mogli się zaznajomić z uczynioną redukcją ekranów wg. aktualnie obowiązujących wymagań. Dodatkowo prosimy, aby w ramach postępowania w sprawie zmiany decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji, zorganizowano spotkanie, na którym zostaną zaprezentowane mieszkańcom przyjęte rozwiązania dotyczące ich przyszłego komfortu akustycznego.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 8)
  15. 12 kwietnia 2017 o 22:18
    Do morfeusza plk szczucinka :
    Polączenie z Buskiem od Mędrzechowa powinno być numer 1 do zalatwienia, w 2019 ma ruszyc budowa mostu w Borusowej wbrew poprzednim zapowiedziom bedzie bez kolejowego mostu. Jak otworzą most w borusowej to lwia część ruchu cieżarowego pójdzie tamtędy i Dąbrowa i powiśle zostanie zepchnięta na dalszy plan jak wojewódzwa na wschodzie naszego kraju. Jak przez Dąbrowe kolej będzie jeździć na północ kraju (co przy wariancie z żabna nas margnalizuje całkiem) to da nam okno na świat bezpieczne i wygodne podróże, impuls do powstawania przemysłu na naszym regione ze względu na kadre wykwalifikowanych pracowników (patrz PCKiEZ w Szczucinie) Dodatkowo Tarnów zyska ważne miejsce na kolejowej mapie Polski gdyż będzie ważnym węzłem kolejowym co będzie wiązać się z dużym przepływem ludzi i towarów. Jak sobie coś więcej przypomnę napiszę w kolejnym komentażu. Pozdrawiamy Szczucinka
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 12)
  16. 26 kwietnia 2017 o 10:28
    morfeusz :
    Odrestaurowana szczucinka będzie finansowym niewypałem... powodów jest kilka: 1) dworce zlokalizowane na peryferiach miasteczek (busy dojeżdżają do centrum i mają po kilka przystanków w obrębie danego miasta) 3) duża część pasażerów busów wsiada na ul. Solidarności albo koło starego szpitala nikt nie będzie drałował pół miata na dworzec PKP; 2) czas dojazdu - jeśli ktoś jeszcze pamięta to szczucinka była strasznie wolna (trasa Tarnów - Dąbrowa to było 40 minut+ kilkanaście minut żeby dotrzec ul. Kościuszki i parkiem do centrum Dąbrowy) 3) stan nasypu oraz dworców - część dworców już nie istnieje, część została przekazana jako budynki socjalne osobom prywatnym, torowiska w obrębie dworców zdewastowane i częściowo zdemontowane; 4) nasypy na trasie nie nadające się do ponownego użytku - nasyp uległ zalesieniu - drzewa mają już kilka cm średnicy i niemożliwe jest ich usunięcie bez zniszczenia nasypu; 5) przepustowość linii - szczucinka na większej części trasy jest jednotorowa. Chcąc myśleć o połączeniu kolejowym z woj. Świętokrzyskim trzeba całą trasę szczucinki przerobić dobudować drugi tor i całość zelektryfikować (pamiętać trzeba, że wokół są prywatne działki i pola uprawne a spec ustawy nie ma więc trzeba byłoby z każdym właścicielem negocjować) 6) No i najważniejsze - przewoźnicy nie będą chętni na otwarcie połączenia z W-wy na południe Polski z pominięciem Krakowa); 7) konieczność wybudowania mostu kolejowego na Wiśle; 8) Koszt w/w inwestycji jest niewyobrażalnie duży w stosunku do przyszłych "zysków", albo raczej strat bo połączenie będzie raczej lokalną atrakcją niż strategicznym rozwiązaniem dla regionu... TEŻ MAM SENTYMENT DO TEJ TRASY, ale patrzę realnie. Dąbrowie i okolicy potrzebne są miejsca nowe miejsca pracy bo to ożywi region a nie deficytowa linia kolejowa, która będzie kulą u nogi dla władz.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 17)
  17. 26 kwietnia 2017 o 22:37
    Do morfeusza plk szczucinka :
    1) Urząd Marszałkowski woj. małopolskiego daje dofinansowanie na powrót pociągów na naszą trasę jeżeli powiat w ramach dofinansowań do przewozów autobusowych będzie wymagał od przewoźników podwóz pasażerów pod Stację w Dąbrowie w czasie ~10 min przed odjazdem pociągu ze stacji (patrz nagranie ze spotkania w sprawie Szczucinki http://www.szczucinka.pl/2016/10/spotkanie-w-starostwie-powiatu-dabrowskiego/ )jak ma to miejsce w Wieliczce i świetnie to funkcjonuje. 2) Rozkład Jazdy przewoźnik będzie współtworzył z pracownikami którzy dojeżdzają do pracy w Tarnowie oraz mieszkańcami. 3) Czas przejazdu na trasie Szczucinki podczas gdy kursowała w ostatnich latach istienia połączenia nie był najlepszy ze względu na cięzki i nieekonomiczny skład który prowadziła paliwożerna SP42+ 2 wagony typu "ryflak" nie pozwolił on na szybkie rozpędzanie się składu oraz ze względu na masę nie mógł wykorzystywać pełnych możliwości jakie dawała linia kolejowa. Przewoźnik który złożył ofertę na obsługę trasy ma bardzo ekonomiczne i lekkie szynubusy serii 810 które pozwolą na większą prędkość na trasie co będzie się wiązać z krótszym czasem przejazdu. Dworce i stacje tutaj proszę nie robić zadymy o nic, w pociągu będzie biletomat czy też możliwość zakupu biletu u drużyny pociągu więc nie są one potrzebne, będzie się wsiadać jak na busiki. 4) Nasypy i torowisko jest w stanie dobrym, miejscami trasa jest owszem zarośnięta ale w torowisku rośnie głownie chrust dalej od Dąbrowy rośną głownie kolo torowiska krzewy tarniny (zoabcz zdjęcia http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/tarnow/tory-szczucinki-nie-zamienia-sie-w-sciezke-rowerowa/) prześliśmy na nogach trasę od Dąbrowy do Żabna w sierpniu 2016 roku wiemy jak jest. Drzewa nie są problemem, przewoźnik składający oferte ma certyfikaty na prowadzenie prac przy torowisku poprawi wszystko wg potrzeb. 5) O przepustowość się waść nie martw przepisy kolejowe są tak skonstruowane że wszystko będzie grało, choćby nawet mamy dodatkowe tory na mijanie w Łukowej, Żabnie, Dąbrowie, Oleśnie i Mędrzechowie, jakby doszło do połączenia to w ramach inwestycji zapewne kolej by zadbała o wszystko jak należy pod siebie. 6) Przewozy nie lubią dużej ilości kilometrów na trasie, pociąg który by miał jechać 40 min więcej i dalej przez Kraków do Tarnowa zapewne wybrałby naszą trasę bo krócej. PKP Cargo woli trasy o mniejszym znaczeniu bo mniej kosztuje puszczenie pociągu po nich jak po CMK czy innej magistrali. 7) i 8) Obecnie mamy do wydania 66 mld zł dotacji unijnej na rozwój kolei której jak ostatnie doniesienia medialne mówią PKP PLK nie przeje na iwestycjach. My jako działacze na powiatowym święcie zbieraliśmy podpisy wśród lokalnej społecznośći że potrzebujemy tego połączenia i że o nie zabiegamy w ramach konsultacji społecznych do Krajowego Programu Kolejowego 2023 (KPK2023) (http://www.szczucinka.pl/2016/09/konsultacje-spoleczne-do-krajowego-programu-kolejowego-2023-kpk2023/) Niestety PKP PLK potrzebuje do działania i zaczęcia jakichkolwiek inwestycji Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) zainteresowanych województw. Niestety nasze władze wojewódzkie i władze woj. Świętokrzyskiego nie odrobiły tego zadania domowego i nasz ragion jest dalej marginalizowany, prawdopodobnie gdyby w RPO polączenie linii z Buskiem by się znalazło to trwały by obecnie pracie projektowe i konsultacje społeczne nad przebiegiem trasy. Z całym szacunkiem Panie Morfeusz odnosimy wrażenie że jest pan związany z którymś z przewoźników autobusowych że pan podkopuje swoimi komentarzami inicjatywe na rzecz powrotu kolei w nasz region.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 17)
  18. 28 kwietnia 2017 o 08:55
    morfeusz :
    NIE JESTEM Z NIKIM ZWIĄZANY... żadnego przewoźnika nie znam, z busów korzystam tylko w ostateczności ....więc wypraszam sobie takie insynuacje... kto z nas ma racje okaże się jak trasa kolejowa powstanie (jeśli powstanie)... niestety jeśli wyjdzie na to, że ja miałem racje będzie już za późno bo kasa zostanie utopiona w nierentowny projekt... a wracając do tematu... brak spójności w tym co Pan pisze bo z jednej strony wyraźnie pisze Pan że trasa ma być przeznaczona dla ruchu pasażerskiego (szynobusy) a z drugiej strony wspomina Pan o PKP Cargo czyli przewozach typowo towarowych ("PKP Cargo woli trasy o mniejszym znaczeniu bo mniej kosztuje puszczenie pociągu po nich jak po CMK czy innej magistrali"). i tu kolejna nieścisłość PKP Cargo oprócz długości trasy bierze pod uwagę czas przejazdu a to jest połączone z max szybkością, którą może rozwinąć na danej trasie - tu niestety nie ma porównania trasa szczucinki z magistralą (pojedynczy tor, skrzyżowania z drogami przystanki szynobusa); przepustowość - "tory na mijanie w Łukowej, Żabnie, Dąbrowie, Oleśnie i Mędrzechowie" - nie wiem jak wygląda to w innych miejscowościach, ale chyba w ostatnim czasie zdemontowano jeden z torów w Dąbrowie a ten co został jest w opłakanym stanie - proponuje przejść się na spacer na dworzec o oglądnąć jak wygląda mijanka w stanie obecnym. "w torowisku rośnie głownie chrust" - skoro drzewka 2-3 metrowe to chrust to OK. Takie drzewka mają już solidne systemy korzeniowe. A co do krzaków to miejscami ciężko jest przejść torowiskiem tak zarosło. Pewnie Pana jako działacza bardzo zaangażowanego w ponowne otwarcie tej linii kolejowej nie przekonam, ale przynajmniej proszę o zastanowienie się i może próbę wyliczenia kosztów które trzeba ponieść (bo może okazać się, że "66 mld zł dotacji unijnej" nie wystarczy. Jestem wielkim zwolennikiem rozwoju Powiśla Dąbrowskiego. Nie chcę nic "podkopywać" jak Pan pisze pragnę, tylko rzetelnej analizy ile ten projekt będzie kosztował i jakie mogą być realne zyski/straty (wersja optymistyczna i pesymistyczna). Ile będzie musiało dopłacić województwo ile poszczególne gminy. Często się okazuje, że ankiety to jedno a potem rzeczywistość to drugie... Jakoś sobie nie mogę wyobrazić, że na przystanek podjeżdżają dwa busy jeden jedzie bezpośrednio do Tarnowa a drugi na dworzec PKP (gdzie się trzeba przesiąść do szynobusa a w Tarnowie ponownie pod dworcem w autobus miejski żeby na ul. Solidarności lub ul. Nową do urzędów podjechać) i ludzie tłumnie wybiorą trasę PKP... Przykro mi ale dla mnie ten projekt jest niewypałem
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 16)
  19. 28 kwietnia 2017 o 09:05
    morfeusz :
    a jeszcze jedno Pisze Pan działacz że:"PKP Cargo woli trasy o mniejszym znaczeniu bo mniej kosztuje puszczenie pociągu po nich jak po CMK czy innej magistrali" - ciężko będzie naszą szczucinką składy towarowe PKP Cargo puścić bo trasa jest na całej długości niezelektryfikowana, więc żaden ciężarowy skład tędy nie pojedzie...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 12)
  20. 28 kwietnia 2017 o 18:05
    Do morfeusza plk szczucinka :
    PKP Cargo ma lokomotywy spalinowe to pański argument jest słaby :) , sprawa przejezdności i elektrfikacji przy polączeniu z Buskiem będzie w projekcie także pan się nie martw. Ale pan może zauważyć że 6 par pociągów dziennie to 2 pary w godzinach dla pracowników 2 dla uczni i 2 w porach jakie potrzebować będą mieszkańcy. Niech pan przejedzie się w okolicach godziny 6 do tarnowa w jakich skandalicznych i niebezpiecznych warunkach są zmuszeni jeździć pracownicy bo busy sobie zajeżdzają drogę i jeżdżą byle szybciej przed innym być na przystanku następnym.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 9)
  21. 29 kwietnia 2017 o 01:27
    morfeusz :
    Ja proszę tylko o kosztorys - ile ten projekt będzie kosztował i jakie mogą być realne zyski/straty (wersja optymistyczna i pesymistyczna). Ile będzie musiało dopłacić województwo ile poszczególne gminy. Bo jak do tej pory mamy typową kiełbasę wyborczą i piękne wizje "szklanych domów". Jak nie ścieżka rowerowa to może rewitalizacja szczucinki. Jestem inżynierem ekonomistom do mnie przemawiają liczby jeśli chce mnie Pan przekonać proszę podać nie tylko ile mamy do wydania kasy ale ile nam braknie na realizacje tego projektu (w tym budowa mostu kolejowego przez Wisłę) "PKP Cargo ma lokomotywy spalinowe" - jeśli się orientuje służą one do przestawiania wagonów i układania składów : ). Z tego co pan pisze mam rozumieć, że w Warszawy do granicy szczucinki PKP Cargo będzie przewozić towar lokomotywą elektryczną potem na czas przejazdu Szczucin - Tarnów przepinać się na spalinowe a w Tarnowie ponownie na elektryczne? Na żadnej długiej trasie w Polsce nie jeżdżą chyba składy towarowe spalinowe. życie zweryfikuje Pana wizje ... a trasę Tarnów - Dąbrowa w okolicach godz.6:00 rano pokonuje codziennie i nie jest tak dramatycznie jak Pan to przedstawia (może był taki okres ale ostatnio wygląda to przyzwoicie). Często zwykli kierowcy dają bardziej popalić bo dla nich Bus czy tir to zawalidroga. Jeszcze raz proszę o rzeczową wycenę bo bez niej dalsza dyskusja nie ma sensu.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 10)
  22. 29 kwietnia 2017 o 14:08
    Do morfeusza plk szczucinka :
    Z polączeniem Szczucinki z Mędrzechowa przez Solec do Buska chodzi o to że zyskamy mgaistrale kolejową północ południe europy (będzie częścią trasy z Bałkanów na Skandynawie i Kraje bałtyckie) (Kolejowy Korytarz Towarowy Bałtyk-Adriatyk, czyli Rail Freight Corridor No. 5 – RFC5) warto dodać że pod Łodzią kończy bieg pociąg z chin i tzw Jedwabny szlak i duża masa pociągów towarowych by zasuwała przez nasze rejony dalej na południe. Warto też spojrzeć na plany Międzymorza w co też się Szczucinka i jej połączenie ładnie się wpasowuje. A co do polączenia i jego kosztów już pisaliśmy że chodzi by powstało z puli pieniędzy z Unii Europejskiej w ramach Krajowego Programu Kolejowego jedyny koszt jaki poniesie samorząd lokalny na szczeblu województwa to wpisać w Regionalny Program Operacyjny i stworzyć projekt które może leżeć kilka lat i czekać na realizacje.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 10)
  23. 29 kwietnia 2017 o 15:06
    Dabrowianka :
    Ooo pan morfeusz chyba bo ekonomii na PWSZ w Tarnowie bo tam ludzie głównie po niej są Inżynierem Ekonomistom ;)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 12)
  24. 29 kwietnia 2017 o 16:39
    misiek :
    "jestem inżynierem ekonomistom", dalej nie czytałem, porażka
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 13)
  25. 29 kwietnia 2017 o 19:45
    morfeusz :
    Każdemu może błąd się przytrafić jak ma włączone autouzupełnianie tekstu... przeoczenie z mojej strony za co przepraszam ... gorsze byki widziałem ... a co do uczelni wyższej to ukończyłem studia w Krakowie inżynierskie, magisterskie, oraz dodatkowo podyplomowe całość dziennie na renomowanej uczelni z wyróżnieniem więc proszę o wstrzymanie się z durnymi aluzjami... przy braku rzeczowych argumentów najłatwiej anonimowo szkalować innych... pozdrawiam
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 6)
  26. 30 kwietnia 2017 o 10:14
    ania :
    No proszę. Artykuł o obwodnicy a tu "kolejarze" pendolinują. 1) Chwalić Pana i decydentów, że wreszcie budowa obwodnicy ruszyła. Wprawdzie sporo ludzi za jakiś czas obudzi się obok niej ale znacznie więcej odetchnie z ulgą. A i kierowcy będą wniebowzięci bo będą jechać a nie ślimaczyć się przez miasteczko i co chwilę stawać na przejściach i skrzyżowaniach. Teraz będą mieli ronda, w tym dodatkowe "Misiaszka". Oby nic się nie zacięło. 2) Szczucinka to sentymenty i mrzonki na których ktoś chce zarobić bo trudno mnie przekonać, że zainteresowana firma jest filantropem. Liczy na dotacje wojewódzkie (które mogą być przerwane w każdym dowolnym momencie) i gminne których wysokość już dzisiaj pozwoliłaby aby Burmistrz wszystkim dojeżdżającym do Tarnowa dał bezpłatne bilety miesięczne na busy. I to jest argument ekonomiczny ! 3) Ci którym się marzy kolej w Dąbrowie T. muszą poczekać aż kiedyś, być może, powstanie normalna nowa linia kolejowa (2-torowa, zelektryfikowana) od Buska do Tarnowa. A tym czasem niech sobie pojeżdżą po wale wiślanym. 4) Ścieżka rowerowa na wale wiślanym jest przykładem na to, że jak władza chce to wybuduje, bo nie wiem aby mieszkańcy jakieś boje o taką inwestycję toczyli. Na pewno te kilometry ścieżki lepiej by pasowały wzdłuż dróg (wojewódzkich,powiatowych i gminnych), tam gdzie ludzie (w tym dzieci) chodzą poboczami z duszą na ramieniu. Ale tu byłoby stado inwestorów i marże byłyby mniejsze. 5) A może Redakcja postara się wydobyć od lobbujących za tzw. "szczucinką", jakieś rzetelne wyliczenia finansowe, bo taki kubeł zimnej wody przydałoby się wylać na niektóre rozpalone głowy, tym bardziej, że wybory tuż, tuż. A skoro już o kampanii wyborczej, to niech lepiej obiecują przebudowę DK 73 Szczucin - Lisia Góra. 6) Zainteresowani i ambitni. Gotowi do startu ? (ps. Do językoznawców - bądźcie litościwi i wyrozumiali bo nie każdy tak jak Wy jest super polonistą. Niektórzy są ekonomistami i wolnomyślicielami.)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 10)
  27. 30 kwietnia 2017 o 10:27
    ania :
    Przepraszam. Zapomniałam jeszcze o kolejnym moście w Borusowej. Bo pierwszy już w 1939 roku był. Tym czasem wybudowano most w Górce k/Szczurowej i powstaje tam (naprawdę !!!) 15-hektarowa strefa ekonomiczna. My możemy być dumni bo już od ponad 20-tu lat mamy "swoją strefę ekonomiczną". I planujemy ją powiększyć. I nie tylko. Będzie ona zapleczem dla naszego "powiatowego centralnego portu lotniczego" (PCPL). I wtedy zabraknie nam tylko kosmodromu skąd niektórych można by było wysłać na Marsa. Amerykanie planują loty na po 2020r. A my możemy ich wyprzedzić bo już w tym rejonie Jan Wnęk robił obloty i śmiało patrzał w niebo. Cześć Jego pamięci !
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 12)
  28. 30 kwietnia 2017 o 18:02
    Do P. Ani Szczucinka :
    Proszę obejrzeć wideo ze spotkania o powrót pociągów jakie się odbylo 17go Października 2016 w starostwie tam padały kwoty jakie są potrzebne do uruchomienia linii.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 7)
  29. 30 kwietnia 2017 o 19:50
    Karol :
    Widzę temat "Aktualny stan prac przy obwodnicy" myślę poczytam , bo na obwodnicę mieszkańcy czekali 20 lat.Niestety rozczarowanie temat dyskusji kosmiczny. Nikogo nie interesują rozwiązania przejazdów, ekranów dźwiękochłonnych i innych słabo doprecyzowanych rozwiązań technicznych.Larum będzie po wybudowaniu drogi.Teraz fantastyka typu most w Borusowej czy filozofia uruchomienia " szczucinki ". Oj ludzie , ludzie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 9)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)