Dzisiaj:
Środa, 24 kwietnia 2024 roku
Aleksandra, Aleksego, Grzegorza, Horacego

NIE UDAJE CI SIĘ PODNIEŚĆ SPRZEDAŻY? WYKORZYSTAJ POZYCJONOWANIE STRON!

30 stycznia 2020 | Brak komentarzy

Artykuł Partnera

W dobie powszechnego dostępu do sieci, gdy każdy z konsumentów może przebierać w najrozmaitszych propozycjach, jakie ukażą się jego oczom w ciągu kilku chwil, stosowanym narzędziom marketingowym należy poświęcić szczególną uwagę.

Jeśli nie mamy wątpliwości, że naszej ofercie niczego zarzucić nie można, a mimo to nie cieszy się ona oczekiwanym zainteresowaniem, z dużym prawdopodobieństwem informacja o niej po prostu nie dociera do odbiorców!

Pozwól znaleźć się natychmiast i zostaw rywali w tyle!

Dobrze przygotowana, atrakcyjna witryna internetowa oczywiście w każdym przypadku pozostaje niezwykle użytecznym narzędziem, jednak samo jej stworzenie to mało. Miażdżąca większość wykonywanych w internecie czynności w postaci pozyskiwania rozmaitych ofert czy informacji rozpoczyna się w wyszukiwarce. Droga do sukcesu również wiedzie więc właśnie przez nią.

Efektywność konwencjonalnej reklamy kierowanej do szerokiego grona przypadkowych odbiorców zawsze pozostanie ograniczona i nie ma większego znaczenia, czy emitowana będzie poprzez tradycyjne medium czy internet. Aby zrobić z niego właściwy użytek, należy wykorzystać jego najważniejszą cechę, a więc fakt, że internauta nie jest skazany na rolę zupełnie biernego odbiorcy treści – sam dokonuje jej selekcji. Precyzyjnie docieraj więc właśnie do tych, których potrzebom Twoja oferta wychodzi naprzeciw!

Powyższe uwagi nie są oczywiście żadnym odkryciem, a pozycjonowanie stron, będące niezawodnym sposobem na skuteczną promocję w sieci, nie jest usługą nową. W każdej branży bardzo zacięta jest więc konkurencja w wyścigu ku najbardziej zyskownym lokatom na liście wyników wyszukiwania. Sprawa jest prosta – im wyżej, tym lepiej. Wielu użytkowników sieci nie przewija wszak nawet pierwszej strony do dołu, nie mówiąc o zaglądaniu na kolejne. Albo pozwolimy się znaleźć natychmiast, albo będziemy nadal tracić klientów na rzecz rywali. Nie dopuść do tego!

Pozycjonowanie stron wymaga dziś znacznego nakładu pracy

Jeszcze kilka lat temu poprawienie swoich lokat w wyszukiwarce nie było szczególnie wymagającym zadaniem, czasy te minęły jednak bezpowrotnie. Google skutecznie dba dziś o jakość wyników, za co odpowiadają nowe algorytmy, bardzo dokładnie analizujące zawartość sieci. Potrzebujemy więc umiejętnie zbudowanej bazy linków – niekoniecznie licznych, za to mocnych. Innym wymagającym zadaniem stała się optymalizacja witryny. Jakkolwiek treści nadal są bardzo ważne, towarzyszyć im musi dbałość o wiele szczegółów technicznych. Sięgnij więc po fachowe wsparcie!

Wreszcie: jak przypominają specjaliści z firmy ESEO, pozycjonowanie musi być usługą stałą. Nie tylko po to, by nie oddawać raz zdobytych, zyskownych lokat, ale także w porę reagować na wszelkie błędy techniczne i zmiany algorytmów. Reakcji wymagają ponadto zmiany na rynku – dostosowywaniu się do nich musi z kolei towarzyszyć skuteczna promocja, co wiąże się z korygowaniem przyjętej strategii i dobieraniem kolejnych fraz kluczowych. Korzystanie z umiejętności profesjonalnego zespołu SEM to jedyny sposób na to, by zadania te realizowane były skutecznie i bez nadmiernych kosztów.