Dzisiaj:
Piątek, 29 marca 2024 roku
Cyryl, Czcirad, Eustachy, Eustachiusz, Ostap, Wiktoryn

Pędziła 141 km/h w terenie zabudowany

17 września 2018 | komentarzy 7

Policjanci dąbrowskiej drogówki zatrzymali kierującą, która przekroczyła dozwoloną prędkość o prawie 100 km/h, poruszając się 141 km/h. Straciła prawo jazdy, otrzymała punkty karne i została ukarana grzywną w drodze mandatu karnego.

Funkcjonariusze z Dąbrowy Tarnowskiej patrolując w sobotę teren gminy Bolesław zatrzymali do kontroli 42-letnią mieszkankę powiatu dąbrowskiego. Kobieta w terenie zabudowanym jechała z prędkością 141 km/h.

Policjanci zatrzymali kierującej prawo jazdy oraz nałożyli grzywnę w drodze mandatu karnego. 42-latka otrzymała także punkty karne.

Zgodnie z przepisami, kobieta musi „pożegnać” się z prawem jazdy na 3 miesiące. Jeśli jednak dalej będzie prowadzić auto bez uprawnień, okres ten przedłuży się do sześciu miesięcy, a kolejna „wpadka” bez prawa jazdy, zakończy się cofnięciem uprawnień i koniecznością ponownego zdawania egzaminu.

KPP w DT

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 19 września 2018 o 21:03
    Gomuła :
    Jeśli zdjęcie z miniaturki to zdjęcie wyniku "bohaterki" artykułu, to gratuluję dąbrowskiej drogówce znajomości instrukcji obsługi tego urządzenia. Ponieważ homologacja tegoż ustrojstwa mówi, że "z ręki" można dokonać pomiaru prędkości na maksymalnym dystansie 80 m, natomiast na statywie maksymalny jego zasięg to 90 m. Tak nawiasem mówiąc to, w Dąbrowie wyrosło ostatnimi czasy sporo bezsensownych ograniczeń prędkości i nie tylko, a jakże w trosce o bezpieczeństwo. Natomiast na jednym z bardziej "ciekawych" skrzyżowań w Dąbrowie T. (tj. Kościuszki-Oleśnicka-Al. Wolności) w tym temacie nie dzieje się absolutnie NIC, jadąc alejami w kierunku oleśnickiej już kilka razy złapałem się na tym, że w ostatniej chwili zauważyłem samochód jadący mostem, bo barierki od strony alei są całe w reklamach... Zapewne ten stan rzeczy ulegnie zmianie, ale dopiero gdy dojdzie na tym skrzyżowaniu do kolizji/wypadku z udziałem jakiegoś lokalnego kacyka, bo zwykłymi obywatelami samorząd raczej się nie przejmuje.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 14)
  2. 20 września 2018 o 22:41
    Inny :
    Akurat dla lasera wynosi do 1km, ale są dwa ale... 1) jeśli policjant "strzelał" z ręki to na odległościach ponad 500m pomiar już nie jest "do końca dokładny" (po to mają te śmieszne stabilizatory jak fotograf na weselu) 2) dywergencja dla tego urządzenia wynosi około 2,07 miliradiana więc na ponad 500m szerokosć wiązki ma ponad metr... więc dalej bawiąc się w matematykę jeśli pomiar dokonujemy z odległości wiekszej niż 500m a w odległości mniajszej niż 100m znajdował się inny pojazd w ruchu to nie ma do końca pewności czyj wynik odczytał radar - zwłaszcza, że linia celownika nie pokrywa się z linią pomiaru laserowego (optyka się kłania) a co za tym idzie im większa odległość tym większa szansa, że "punkt" w którym dokonywany był pomiar nie pokrywa się z "punktem" który mierzący widział w celowniku... Powyższe ma zastosowanie TYLKO jeśli jedziemy np w kolumnie pojazdów o zbliżonej szybkości w niewielkich odstępach od siebie a pomiar dokonywany jest z ponad 500m... przy około 300m odległości to nawet zakładając że błąd pomiarowy wynosi 20% (a przy laserze nie wynosi)... to pacjentka miała i tak zdrowo ponad 100 w zabudowanym...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 5)
  3. 22 września 2018 o 15:30
    do Gomuła :
    Fajna i ciekawa teoria, gdzie można znaleźć tą instrukcję to chętnie przeczytam hehe, no i jak wygląda ten statyw bo też bym chętnie zobaczył.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  4. 22 września 2018 o 21:55
    hakenkrojc :
    Mogła zabić,a wy wymyślacie dziwne teorie.Moje życzenia dla was .Spotkajcie się albo ktoś z waszej rodziny z taką panią.Wyślę wieniec.Z radością.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 10)
  5. 23 września 2018 o 21:15
    mieszkaniec :
    Fachowcy się odezwali. Bardzo dobrze że taki pirat stracił prawo jazdy jak je odzyska będzie wolniej jeździła
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 7)
  6. 25 września 2018 o 13:05
    rinke :
    niestety pewnych naszych pseudo chukòw norisòw trzeba doszkalac bo brak im umiejetnosci w przepisach nie mòwiąc o zwyklym obowiązku w czasie podejmowania interwencji wylegitymowania się ,szkoda ze dzis podejmując prace w takich ....hehe...nie jest brane pod uwagę odpowiednie wyksztalcenie ktòre powinno byc przepustką do tej formacji a nie tylko ilosc zapelnienia wakatòw nieumiejetnosc i brak wyszkolenia aż nadto mozna byloby podac przykadow ale nadmiar ich jest w mediach
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 6)
  7. 26 września 2018 o 23:53
    Inny :
    Pragnę zwrócić uwagę na kilka szczegółów na które zdaje się nikt inny nie zwraca uwagi. Primo - samochody produkowane obecnie mogą rozpędzać się spokojnie do ponad 180kmh. Secundo - drogi w Polsce nie przewidują prędkości ponad 140khm, a stan większości z nich nie pozwala na jazdę z więcej niż 40kmh bez obaw o utratę uzębienia. Tertio - doświadczony kierowca jadący nawet 140kmh jest znacznie mniejszym zagrożeniem na drodze od np gościa, który miesiąc temu zdał prawko i jedzie 100kmh po autostradzie, a dziadek 70 lat na zegarku który ostatni raz był u okulisty ćwierć wieku temu, a badań refleksu i innych z pakietu psychotestów nie przechodził nigdy jest niebezpieczny nawet przy 30 na godzinę. Wnioski: Primo - weryfikujmy znaczenie "prędkości" do doświadczenia kierowcy Secundo - ograniczmy dopuszczalne prędkości dla młodych kierowców, lub dodajmy zapis o konieczności jazdy młodego kierowcy tylko pod opieką opiekuna prawnego lub doświadczonego kierowcy przez pierwsze 1-2 lat od uzyskania prawka... Tertio - OBOWIĄZKOWE badania psychotechniczne wszystkich kierowców z koniecznością ich powtarzania co 3-5 lat po ukończeniu 55 roku życia Quatro - nie ograniczajmy prędkości - zadbajmy o bezpieczniejsze rozwiązania na drogach: lepiej wyprofilowane zakręty, prawidłowe oznaczenia, odpowiednia szerokość pasów ruchu, chodniki przy drogach, dobrze oświetlone i oznakowane przejścia dla pieszych Quinto - wprowadźmy testy na inteligencję dla kierowców, lekarzy, polityków i wszystkich innych "zawodów" mających wpływ na ludzkie życie i zdrowie... tylko kto będzie wtedy rządził tym krajem ?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 5)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)