Dzisiaj:
Wtorek, 23 kwietnia 2024 roku
Gerarda, Gerharda, Heleny, Jerzego, Wojciecha

Start w SuperKoderach

19 września 2017 | Brak komentarzy

Niepubliczna Niepłatna Szkoła Podstawowa z Niepublicznym Niepłatnym Oddziałem Przedszkolnym w Żelazówce w SuperKoderach.

Niepubliczna Niepłatna Szkoła Podstawowa z Niepublicznym Niepłatnym Oddziałem Przedszkolnym w Żelazówce jako jedyna szkoła w Gminie Dąbrowa Tarnowska zakwalifikowała się do ogólnopolskiego programu edukacyjnego Fundacji Orange – SuperKoderzy.

 

W naszej szkole w roku szkolnym 2017/2018 realizują go uczniowie klas IV-VII podczas zajęć prowadzonych raz w tygodniu. Zajęcia organizowane są w każdy wtorek w ramach zajęć pozalekcyjnych  oraz w trakcie zajęć komputerowych – nauka programowania (prowadzony jest cykl lekcji z Podstaw Scratcha).

Zajęcia prowadzą  Ewa Bykowska i Robert Hoszwa – liderzy programu.

Szkoła realizuje ścieżkę edukacyjną  „Dziennikarze przyszłości”. W ramach tej ścieżki szkoła otrzymała dofinansowanie i zakupiła  m.in. tablety dla dzieci niezbędne do realizacji zajęć. Uczniowie mają za zadanie stworzyć interaktywne reportaże: zebrać materiał dźwiękowy, zmontować go, a potem zaprogramować animację.  Kurs łączy elementy nauki programowania, edukacji medialnej i językowej.

Działania w ramach SuperKoderów  można śledzić na bieżąco na naszej stronie internetowej https://szkolazelazowka.edupage.org/ w zakładce SuperKoderzy

We wtorek 19. 09. 2017 r. o godz. 14.30 – 15.15 odbyły się pierwsze zajęcia, których celem ogólnym jest pogłębianie wiedzy przedmiotowej i interdyscyplinarnej uczniów, jak również rozwijanie umiejętności pracy zespołowej oraz doskonalenie kompetencji komunikacyjnych i medialnych. Zajęcia te miały charakter wprowadzający do tematu, a ich zadaniem było przede wszystkim zainteresowanie uczniów reportażem jako gatunkiem synkretycznym.

Część teoretyczna zajęć stanowiła prezentację kluczowych informacji związanych z cechami gatunkowymi reportażu, natomiast część praktyczną wypełniły ćwiczenia, polegające na nagrywaniu krótkich wywiadów z kandydatami na przewodniczącego SU.

Podsumowaniem zajęć były wnioski dotyczące specyfiki pracy reportera oraz określenie cech, którymi powinien się odznaczać rzetelny i kompetentny reportażysta.


Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)