Dzisiaj:
Wtorek, 23 kwietnia 2024 roku
Gerarda, Gerharda, Heleny, Jerzego, Wojciecha

Uprowadzono misjonarza

14 października 2014 | komentarzy 16

W nocy, w dniu 13 października, z miejsca swojego zamieszkania w Baboua uprowadzony został ks. Mateusz Dziedzic, misjonarz tarnowski, od pięciu lat głoszący Ewangelię w Republice Środkowoafrykańskiej. Ksiądz Mateusz w zamiarze grupy rebelianckiej ma być okupem za ich uwięzionego szefa, osadzonego w więzieniu w Kamerunie.

Owa grupa od władz kraju, w którym ks. Mateusz jest misjonarzem, oczekuje kroków mających na celu wypuszczenie swego przywódcy z aresztu. Z pewnych otrzymanych wiadomości wynika, że tarnowski misjonarz jest dobrze traktowany i wobec niego nie stosuje się żadnych represji.

W tym kontekście zwracam się do wszystkich wiernych, zwłaszcza diecezji tarnowskiej, o nieustanną modlitwę za uprowadzonego ks. Mateusza i o przemianę serc tych, którzy wobec niego dokonali tak niesprawiedliwego aktu. W podobnej sytuacji uprowadzenia znajduje się około 20 osób porwanych już wcześniej przez wspomnianych rebeliantów.

Prośmy Boga, Ojca pokoju, aby nasz kapłan oraz dzielący z nim los Afrykańczycy mogli odzyskać wolność.

Andrzej Jeż

Biskup Tarnowski

Tarnów, 14 października 2014 r.

 


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 14 października 2014 o 18:01
    Anonim :
    Wspaniały człowiek i przyjaciel młodzieży. Modlimy się za Niego. Czekamy na uwolnienie. Tylko taka opcja się liczy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 18)
  2. 14 października 2014 o 21:01
    człowiek :
    Żal uprowadzonego, bo nie wolno krzywdzić ludzi. Szkoda CZŁOWIEKA, ale KSIĘDZA niech wykupuje Watykan. Przecież gdy ksiądz dokona przestępstwa, np. pedofilii, to chroni go Watykan, bo to jego kraj. Dlaczego więc, gdy ksiądz popadnie w tarapaty, to ma go bronić, płacić okup inny kraj, np. Polska? Trochę logiki i uczciwości! A modlić się, naturalnie, powinni wszyscy wierzący w siłę modlitwy, niezależnie od kraju pochodzenia.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 24)
  3. 14 października 2014 o 21:49
    los :
    Dobry Ksiądz ,tak nie szczęście . Módlmy się za Niego
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 10)
  4. 15 października 2014 o 13:04
    Cebula :
    do "czlowiek". Jaki z Ciebie "człowiek" skoro pierwsze czym jesteś zainteresowany to to, aby przez przypadek Polska nie zapłaciła okupu za porawnego misjonarza bo mu się "nie należy". Ale fakt ze codziennie nasz kraj jest rozkradany przez ludzi którym sie "nie należą" np. zasiłki, dodatki, rodzinne(nie mówie tu o ludziach biednych, ale o takich którzy pracują na czarno zarabiając niejednokrotnie dużo więcej niż ŚREDNIA krajowa, ale z pomocy naszego dąbrowskiego MOPSu korzystaja bardzo chętnie) . Nie Tobie oceniać co się komu należy, a co nie. Ksiądz Mateusz jest zarówno wartościowym człowiekiem jak i wspaniałym duszpasterzem, więc wg mnie jest jedną z niewielu osób której taka pomoc jak najbardziej powinna być przydzielona, bo nie zapominajmy, że jest Polakiem. to tak jakbyś powiedział, żeby np. okup za Polskiego żołnierza w Afganistanie płaciło NATO, bo przecież to oni wysyłają tam polskich żołnierzy. Bądźmy ludźmi, jeśli chcemy, aby i nas traktowano po ludzku. Modlimy się aby Mateusz szybko do nas wrócił cały i zdrowy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 20)
  5. 15 października 2014 o 16:32
    Wiśnia :
    Do "człowiek" - jak masz głupio komentować to lepiej wogóle nie komentuj! Gdybyś znał, albo choć przez chwilę przebywał w obecności ks. Mateusza myślę, że darowałbyś sobie takie teksty... Ksiądz Mateusz to wspaniały "Człowiek" i przede wszystkim Człowiek - bez względu na to czy jest Księdzem, czy pielegniarką - bo pomaga ludziom tak samo i nie tylko głosi tam swoja wiarę, ale pomaga tym ludziom żyć...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 14)
  6. 15 października 2014 o 17:14
    do człowieka :
    Popieram cię w 100%. Człowiekiem być, to znaczy być uczciwym. Dlatego uważam, że dobrze myślisz i nie przejmuj sie Cebulą - niech się modli. Watykan też modli się za głodujących, a świeccy dają kasę. Ileż w tym obłudy i nieprawości.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 13)
  7. 15 października 2014 o 20:41
    abc :
    Ksiądz Mateusz to wspaniały człowiek! Niech Bóg go ma w swojej opiece i pozwoli mu wyjść z tego cało. Był wikariuszem w Smęgorzowie, stąd mogę z własnego doświadczenia powiedzieć, że to naprawdę dobry człowiek i ksiądz.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 7)
  8. 15 października 2014 o 23:09
    do wiśnia :
    Masz rację. Ci co znają osobiście ks. Mateusza, wiedzą jakim jest człowiekiem. Sam fakt, że prosił, aby jego kolegę misjonarza zostawili, a Jego zabrali o czymś świadczy. Pracował w parafii Smegorzów jako wikariusz i nikt nigdy o Nim złego słowa nie powiedział. Młodzież Go uwielbiała. Pamiętamy jak organizował zajecia dla dzieci i młodzieży, podobnie jak teraz w Afryce. Wierzymy, że Go uwolnią.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 6)
  9. 16 października 2014 o 00:11
    Młoda :
    Wielu na pewno nie wie, ale ks. Mateusz Dziedzic był w Dąbrowie w 2011 roku.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 6)
  10. 16 października 2014 o 13:19
    Cebula :
    "Do czlowieka" za Ciebie też się pomodlę, żebyś kiedyś zmądrzał i uwierzył w to, że wiara i modlitwa czyni cuda, a niestety to człowiek czlowiekowi wilkiem.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 9)
  11. 16 października 2014 o 18:07
    do Cebuli :
    Czytam, zastanawiam sie i wierzyć mi sie nie chce, że Ty, Cebulo, nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Nikt księdzu nie życzy źle, tylko apeluje do kleru w Watykanie, by dbał o swoich pracowników, tym bardziej, gdy są dobrzy. Przecież bp. Wesołowskiego nie chcą oddać, bo to obywatel Watykanu, dlaczego więc nie troszczą się o dobrych księży? To jest skandal. A za ks. Mateusza jak narazie wszyscy wpisujący się gotowi są do modlitwy. Tylko, na Boga, myślcie i czytajcie ze zrozumieniem, a nie z fanatyzmem i często fałszywym miłosierdziem.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 11)
  12. 16 października 2014 o 18:09
    też do Cebuli :
    Pomódl się i za mnie, bo choć Mateuszowi źle nie życzę, gdyż go nie znam, to mam wielki żal do Watykanu i obłudnego kleru broniącego "honoru" pedofili, a nie dbającego o porządnych misjonarzy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 11)
  13. 17 października 2014 o 07:49
    abc :
    Prześladowanie Chrześcijan nasila się a świat udaje,że problemu nie ma.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 10)
  14. 17 października 2014 o 10:37
    Cebula :
    Dziwne, że apelujący do mnie o czytanie ze zrozumieniem w swoich komentarzach piszą o Watykanie, pedofilii, żalu do kleru, pod artykułem o nieszczęśliwym splocie wydarzeń których uczestnikiem jest Bogu ducha winny misjonarz. Jeśli chcemy pouczać, zacznijmy, proszę, od siebie. I nikomu nie zarzucam, że życzy temu księdzu źle, a jedynie zwracam uwagę na fakt, że powinniśmy być bardziej wyrozumiali, bo czy tak ciężko jest zaakceptować to, że Polska jako rodzimy kraj ks. Mateusza również chce pomóc? Ale najwyraźniej lepiej jest się sprzeczać na temat pieniędzy i obłudy Watykanu, ktore owszem są problemem ale po co to wywlekać, skoro nie o tym w artykule mowa? Załóżmy taką sytuację: dziecko kaleczy się w kolano, co robisz? Pomagasz czy mówisz: "oo bardzo mi Cię szkoda, ale Ci Twoi rodzice są tacy obłudni, jacy niedobrzy, więc ja Ci nie pomogę, niech to zrobi Twój tatuś do którego mam ogromny żal, bo w zeszłym tygodniu słyszałem, ze uderzył mamusie" . Proponuje przestać słownie się popychać w temacie który nic nowego nie wnosi, a wrócić do meritum. I owszem, pomodlę się za Was, aby nie sprawiało Wam trudności rozumienie tekstu czytanego, a może tez troszkę o dar empatii. Pozdrawiam.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 9)
  15. 18 października 2014 o 23:47
    oj, Cebulo :
    Oj, cebulo. Nie tylko z czytaniem masz kłopot, ale ze skojarzeniami też. Przyjmij do wiadomości, że za leczenie dziecka płaci rodzic, a za wykupienie księdza ma płacić jego kraj, czyli Watykan. A Polacy i kto chce może się modlić w tej intencji. Nie pochwalam porywania, nie krytykuję miłosierdzia, ale nie bądźmy bardziej papiescy niż sam papież. Watykan ciągle podkreśla, że biskup, ksiądz to obywatel Watykanu i to jest podstawą do chronienia ich wszystkich, nawet wtedy, gdy popełniają przestępstwa, Niech więc wezmą pełną odpowiedzialność za swoje słowa i pracowników. Rozumku życzę (chyba, ze moher Ci go wyparzył, albo...)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 8)
  16. 19 października 2014 o 11:48
    Sursum Corda :
    Co to w ogóle za pomysł, że każdy ksiądz to obywatel Watykanu? Co za brednie! Wystarczy choć trochę poczytać i dowiedzieć się, że Watykan ma 842 obywateli! Ciekawe ? Po drugie. Nie da się ukryć, że są i księża, którzy nigdy nimi zostać nie powinni. Ba! Biskupi, arcybiskupi i kardynałowie! Ale ocenianie wszystkich na podstawie kilku, to tak jakby powiedzieć, że każdy Polak to złodziej, a każdy lekarz to łapówkarz i alkoholik. Jeżeli ktoś z narażeniem własnego życia jedzie do dalekiego kraju, by głosić Boga, budować kościoły, szkoły, szpitale i studnie, to chyba złym człowiekiem nazwać go nie można. To niemoralne! Po trzecie. Ci, którzy tak bardzo interesują się cudzym majątkiem, niech nie wtykają nosa w nieswoje sprawy. Własność prywatna jest święta. Mogę sobie swoimi pieniędzmi tyłek podcierać i nic nikomu do tego, bo to są MOJE PRYWATNE środki. Nie będzie to najmądrzejsze zastosowanie pieniędzy, to fakt ;) Po czwarte. Liczenie drugiemu pieniędzy wydawanych na bezpośrednią pomoc drugiemu człowiekowi zacznijcie od siebie. Np. w czasach "ciemnego" średniowiecza, papież Grzegorz Wielki przeznaczał na działalność charytatywną 25% wszystkich dochodów Kościoła! Jeżeli oddajecie na cel charytatywny więcej niż jedną czwartą swoich dochodów, to macie prawo uważać, że proporcjonalnie, jest to mało. Konstruktywna krytyka jest OK. Ale zwykłe gówniarskie pieniactwo po prostu świadczy o uwstecznieniu umysłowym. Dziękuję.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 7)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)