Dzisiaj:
Piątek, 29 marca 2024 roku
Cyryl, Czcirad, Eustachy, Eustachiusz, Ostap, Wiktoryn

CZYTELNICY PYTAJĄ, E – KURIER ODPOWIADA

16 lipca 2021 | komentarzy 49

Ani w upalny lipiec, ani – w zapewne – podobnie gorące dni sierpnia dąbrowianie nie skorzystają z, tak popularnej w wakacje, odkrytej pływalni miejskiej. Powodem jest, jak tłumaczy burmistrz, brak funduszy i problemy finansowe samorządu spowodowane przez pandemię.

W imieniu naszych Czytelników, których liczne interwencje odbieramy, zapytaliśmy burmistrza, czy jest szansa uruchomić w tym roku odkrytą pływalnię w Dąbrowie Tarnowskiej.

Fale upałów, nawet jeśli na krótko przerywane ulewnym deszczem, cały czas powracają i, zwłaszcza w tak gorące wakacje, odkryta pływalnia cieszyłaby się na pewno ogromnym powodzeniem. Od burmistrza dowiadujemy się, że z powodów finansowych w tym roku nie będzie to możliwe, a dąbrowianie skorzystają z tego basenu nie wcześniej niż w wakacje 2022.

– Rozważałem uruchomienie basenu, ale kalkulacja na te dwa miesiące, to koszt ok. 150 tys. zł. Przy założeniu, że mamy ofertę w postaci basenu krytego, nie odważyłem się na taką decyzję, ponieważ wpływy z utrzymania basenu krytego są zerowe, a ponosimy cały czas koszty, więc trzeba powiedzieć, że ta strata – koszt ok. 1,5 – 2 mln zł. w skali roku – nas obciąża. Basen od jesieni nie był czynny, a my wszystkie koszty ponosimy: pracownicze i te, nazwijmy to „technologiczne”. Basenu nie dało się ani wygasić, ani wychłodzić do zera, bo by wszystkie urządzenia się popsuły, ani się nie dało pracownikom „podziękować”, tylko musieliśmy wszystko utrzymywać, więc to są ogromne straty – sięgające nawet 2 mln. zł.
I do tego uruchomić basen odkryty z wielkim ryzykiem, bo na basen odkryty mieszkańcy przychodzą dopiero jak temperatury są blisko 30 stopni. Natomiast jak popatrzymy na wpływy przy uruchomionym krytym basenie, to one nigdy – nawet w połowie – nie wystarczają na pokrycie tych kosztów. Kolejna strata. Pewnie w przyszłym roku, jak będzie wszystko dobrze szło, będzie już normalnie, basen uruchomimy. W tym roku z uwagi na sytuację, jaka jest, byłoby bardzo trudno to udźwignąć
– tłumaczy Krzysztof Kaczmarski.

Przypomnieliśmy burmistrzowi jednak, że baseny i miejskie centra sportowe zwykle nie są obiektami dochodowymi i często generują, większe bądź mniejsze, straty.

Zgadzam się z tym i zawsze dopłacaliśmy, tylko dzisiaj spotkaliśmy się z taką skalą dopłat, która rujnuje gminę. Proszę sobie wyobrazić, że średnie dochody dwa lata temu z obu basenów sięgały, przy „dobrych wiatrach” i odpowiedniej pogodzie, ok. pół miliona zł., a wydatki sięgają już 2 mln. 700 tys. zł. Straty, które powstały z uwagi na to, że basen w czasie pandemii był nieczynny, są ogromne! I do tego jeszcze dopisać basen odkryty – jest na dzisiaj po prostu zbyt dużym ryzykiem, bo my musimy, w tym budżecie, który realizujemy przewidzieć do końca roku wszystko; wszystkie bieżące płatności i wywiązanie się ze wszystkich umów. Byłoby pięknie, gdybyśmy mogli ten basen w tym roku uruchomić – ja sam też z niego korzystam i zawsze dużo mieszkańców korzystało – natomiast w obecnej chwili basen jest bardzo dużym obciążeniem dla budżetu i też nie widać rozwiązania na jutro, czy pojutrze. Mamy lipiec, a dochodów na basenie mamy zero, a tak czy inaczej te 2 mln. zł kosztował będzie, bo te koszty są stałe i muszą być – wyjaśnia burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej.

Pytamy włodarza miasta, czy nie obawia się, że mieszkańcy zmienią lokalizację: jeżdżąc tego lata na baseny otwarte oferowane przez inne miejscowości, przestaną przychodzić na dąbrowski basen w przyszłym roku.

– Przychodzi też wiele takich osób, zwłaszcza gdy są zbyt duże upały, które chętniej korzystają z krytego basenu, z uwagi na to, że tam jest temperatura niższa, niż na zewnątrz. Bardzo to różnie wygląda. Ofertę basenową dzisiaj mamy i będziemy o to dbać, natomiast dodatkowe koszty będą nie do udźwignięcia. Może to nie najlepiej brzmi w sytuacji, gdy jest lato, rekreacja i młodzież, mieszkańcy by chętnie skorzystali, ale też trzeba zauważyć, że czekamy na nowy Regionalny Program Operacyjny, do którego będziemy aplikować, by poszerzyć ofertę basenu krytego. Dążymy do tego, żeby ten basen nie opierał się jedynie na prostej pływalni, ale żeby oferta była skierowana dla różnych grup wiekowych o różnych potrzebach. Chcemy by te dwa ośrodki funkcjonowały dobrze, by miały szeroką ofertę dla najmłodszych, starszych i seniorów. Potrzebna jest większa część rekreacyjna, małe SPA, więcej jacuzzi, żeby przyszła cała rodzina. Ta oferta w przyszłości musi być szeroka, ale dzisiaj musieliśmy podjąć taką decyzję, żeby poradzić sobie z bieżącymi wydatkami, bieżącymi kosztami, a takie na basenie z dnia na dzień trzeba wypłacać. Sam gaz i woda na basenie krytym to jest miesięcznie kwota 30 – 40 tys. zł. Nawet, jeżeli kalkulowaliśmy zalanie naszego basenu odkrytego, to jest dzisiaj kwota ok. 30 tys. zł, natomiast w cyklu dwumiesięcznym musi się wymienić wodę, w związku z czym już jest 60 tys. zł. Proszę sobie wyobrazić, jakiego rzędu są to koszty, a te bieżące wydatki dzisiaj samorząd zżerają, bo wszystko drożeje, a my musimy się z umów wywiązać do końca roku – przekonywał Krzysztof Kaczmarski.

Zapytaliśmy burmistrza, czy nie obawia się, że nieużytkowany w tym roku basen na przyszły rok przyniesie jeszcze większe obciążenia finansowe związane z przywróceniem infrastruktury do stanu używalności.

– Zadbaliśmy o to wszystko i jesteśmy przygotowani. Naprawa pomp i w ubiegłym roku, i w tym jest przeprowadzana, natomiast wandale trochę nam zniszczyli niecki, ale to też naprawimy. Nie dopuścimy do zniszczenia tej infrastruktury i wszystko będzie gotowe na uruchomienie basenu w przyszłym roku – zadeklarował burmistrz.

us

fot. archiwum e-Kuriera Dąbrowskiego


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 16 lipca 2021 o 12:29
    czyścioch :
    Ja proponuję w mediach społecznościowych uruchomić zbiórkę na utrzymanie basenu. Niech wszyscy Polacy zrzucą się i choć z tego powodu będzie znane nasze miasto.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 21)
  2. 16 lipca 2021 o 12:38
    Mieszkaniec Dąbrowy :
    Burmistrz na stronie Dąbrowy Tarnowskiej wydaje to coraz nowe ostrzeżenia może najwyższy czas, żeby przestał pajacować i cofnął decyzję o wyłączaniu światła o 24. Jesteśmy jedynym (grajdołem!) w całym województwie, a może w całej Polsce, gdzie ponad rok czasu wyłączane jest światło. Wydał nakaz wyłączania światła w związku z pandemią i jeszcze się nie ocknął, że pandemia prawie całkiem ustąpiła, przynajmniej czasowo. Pandemia z wyłączanym światłem ma tyle wspólnego, co nasz Burmistrz z rządzeniem w gminie – czyli nic. Po to płacimy podatki, żebyśmy korzystali z oświetlenia a burmistrz ma prawo nam to udostępnić. A co się tyczy basenu może mniej by zrujnowało budżet gminy, gdyby Pan Kaczmarski kazał go zasypać ziemią. Od kilku lat słyszymy od Pana Burmistrza tylko jedno tłumaczenie: „nie ma pieniędzy”. Inne gminy jakoś sobie radzą, a nasz Burmistrz jedynie labidzi. W czasie pandemii minister rolnictwa wysyłał nauczycieli na zbieranie truskawek w wolnym czasie. Może zamiast udawać, że się rządzi wartałoby rozważyć radę ministra?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +23 (w sumie : 37)
  3. 16 lipca 2021 o 15:31
    Bywalec :
    W naszej mieścinie to i ostatnia letnią atrakcję "uwalą" pt. brak kasy. Żadnych atrakcji we wakacje dla dzieciaków i rodzin po roku szkolnym on-line. A fama po mieście niesie, że ogłosi się nierentowność/upadłość a prywaciarz kupi za grosze, a wtedy nagle okaże się, że jednak można zarobić. Włodarze chyba nie przewidzieli takiej fali upałów. Na bank obłożenie na basenie sezonowym było by 1000% większe jak na krytym.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +22 (w sumie : 30)
  4. 16 lipca 2021 o 22:34
    Mieszkaniec gminy :
    Proboszcz Cyran po przyjściu na parafię (kilka lat temu) ogłosił w co drugi miesiąc zbiórkę inwestycyjną, która świetnie prosperuje do dziś. Może wartałoby z Niego wziąć przykład i również w co drugi miesiąc (w których nie ma składki inwestycyjnej) ogłosić składkę na „bidną” gminę, żeby zasilić budżet i może starczyłoby na otwarcie basenu, a jak nie to zasypać basen piaskiem i zrobić dla dzieci chociaż piaskownicę.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +21 (w sumie : 27)
  5. 16 lipca 2021 o 22:58
    Anonim :
    Dla mnie,jak i większości mieszkancow tlumaczenie burmistrza jest smieszne.Niech wymieni w punktach,co gwarantuje dzieciom i młodziezy w okresie wakacyjnym.Zapewne miał by z tym problem,bo nie zapewnia Im niczego.Basen zamkniety,place zabaw wolają o pomste do nieba,i co jeszcze???No,nic.Własnie nic,bo oprocz tego basenu i "placow zabaw"dzieci nie maja kompletnie niczego.Żadnego atrakcyjnego miejsca gdzie mogly by się udac,aby choć na chwilę wyjśc z domu.Mlodzież siedzi w domu i spędza czas przed komputerem.No,ale czemu się dziwić?Jakoś muszą sobie organizować czas.Za to wieczorem,Pan Burmistrz powyłączal światla dając okazję do szerzenia się wandalizmu.Skoro w innych miastach sobie radzą,zapewniają rozne atrakcje,tzn.że się da.Nie sądzę,że tylko dąbrowski burmistrz ma problemy finansowe.Wszyscy je mają,ale jakoś gdzie indziej się da,a w Dąbrowie najlepiej zamknąć,wyłączyć.......
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +18 (w sumie : 28)
  6. 17 lipca 2021 o 08:39
    Wyborca :
    Przecież wszędzie baseny to są obiekty rekreacyjne do których się dopłaca. Nie wiem czemu Pan Burmistrz nie powie wprost że ktoś (on) nie pomyślał o mieszkańcach. Co.ma młodzież zrobić na te upały? Orlik? Nie. Rower ? Nie. Basen? Byłby pierwszym wyborem. Ale też nie. Ehh nic się nie i nic się nie opłaca. Światła w nocy też są nie ekonomiczne... Non stop nie da się. Nie opłacalna sprawa. Nie ma funduszy. Nie ma zainteresowania. Wstyd i jeszcze raz wstyd
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +22 (w sumie : 28)
  7. 17 lipca 2021 o 09:02
    Adam :
    Wybraliśmy cwaniaka na burmistrza,to teraz mamy za swoje.Nie bez podstaw CBA kontroluje burmistrza.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +20 (w sumie : 38)
  8. 17 lipca 2021 o 09:03
    Teresa :
    Wy nie macie gdzie nóg zamoczyć,a burmistrz z kompanią baluje w Bułgarii nad Morzem Czarnym.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +20 (w sumie : 28)
  9. 17 lipca 2021 o 14:51
    do mieszkańca :
    światła nie świecą już się 2lata albo i więcej
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +17 (w sumie : 25)
  10. 17 lipca 2021 o 14:55
    dość tego :
    zrobić referendum i obalić tą władze
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +15 (w sumie : 33)
  11. 18 lipca 2021 o 08:49
    Mieszkaniec :
    Większość samorządów nie ma dziś pieniędzy. Rząd przerzucił mnóstwo kosztów na samorządy, ale dofinansowanie dla samorządów od lat to samo. Dodatkowo ogromne koszty utrzymania po pandemii np. pływalnie, kina, teatry itp. obiekty, z których korzystamy jak nie ma pandemii. W całej Polsce samorządy słabo sobie radzą, wyłącza się światła i inne oszczędności wprowadza, bo zwyczajnie rząd nie daje pieniędzy, a wszelkie koszty utrzymania tej krainy mlekiem i miodem płynącej (propaganda tvp) przerzuca m.in na samorządy.Także w tak niepewnych czasach też z tego powodu, że co chwilę wprowadzają kolejną falę i lockdown trudno cokolwiek planować. Znając sytuację, to nic nadzwyczajnego, wiele samorzodow aktualnie podobnie postępuje, bo szukają oszczędności i raczej będzie tylko gorzej patrząc na to co wyprawia się w tym kraju. Gdyby basenu nie zamknął burmistrz, a były ogromne straty, bo np. mało mieszkańców chodziłoby to też kolejne narzekania by były. Gratuluję decyzji, bo przyjmować to wiadro pomyj od ludzi łatwe nie jest. Większa świadomość społeczna potrzebna dot. sytuacji gospodarczej w kraju.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 42)
  12. 18 lipca 2021 o 08:55
    Do anonima :
    Zajmij się dziećmi, żeby przed komputerem nie siedziały. To Twoje dzieci i Twoja odpowiedzialność za ich czas wolny? Aktualnie wszędzie likwidują różne atrakcje, bo pieniędzy nie ma i nie będzie, no chyba że 500 plus zaczniesz oddawać na rzecz np. atrakcji w szkole dla dzieci
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -7 (w sumie : 33)
  13. 18 lipca 2021 o 12:15
    Krzysztof :
    Bez obrazy ale 24.00 to nie wieczór a noc i po co komu w tedy światła, a basen powinien funkcjonować bo z całą pewnością byłaby cała masa chętnych żeby schłodzić się w wodzie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -3 (w sumie : 21)
  14. 18 lipca 2021 o 18:42
    nikt :
    A kiedyś był taki krzyk że w DT trzeba wreszcie dopuścić "młodych" do głosu po starzy (czytaj: Początek) już za długą rządzą! No i rządzą "młodzi"!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +19 (w sumie : 25)
  15. 19 lipca 2021 o 08:39
    Joe :
    Wszyscy myśleli, że jak Początek odejdzie to nagle Kaczmarski im odkręci kurek z mlekiem i miodem.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 22)
  16. 19 lipca 2021 o 11:26
    czyścioch :
    W gminie powinien być zatrudniony dobry ekonomista który umie dobrze liczyć i odpowiednio dzielić finanse a nie tylko oszczędzać .Nasz burmistrz przez lata swoich rządów udowodnił że tego nie umie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +22 (w sumie : 28)
  17. 19 lipca 2021 o 11:39
    Chapel :
    Darmowe porady dla władzy. Można laternie zrobić zasilane z Energi slonecznej. Basen 2 lata nieczynny, może by te ławki usunęli w końcu i była by wszedzie trawka. Na to nie trzeba tysięcy tylko pomysł i chęci.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +15 (w sumie : 17)
  18. 19 lipca 2021 o 12:41
    Lolo :
    Do Mieszkaniec, masz rację i się z Tobą zgadzam. Kiedyś też próbowałem w tych komentarzach tłumaczyć szanownym wyborcom Pazerności i Szmalu, jak to działa i skąd się biorą pieniądze na kolejne "+" ale jakoś nie mogą zrozumieć, że za ich "+" płacą sami lub ich sąsiad. Wszyscy myślą, że to dobry rząd im daje. Oprócz tego pieniądze idą na wieże w Ostrołęce, 70 mln na wybory kopertowe, 370 mln na respiratory-widmo, 2 mld rocznie na szczujnę TVP, 5 mln na bezwartościowe maseczki od instruktora narciarstwa, do tego Rydzyk i wiele, wiele innych. PiS obiecał drogi więc od 01.08 będzie drogi prąd +20% i drogi gaz +12,4%. Tak starałem się tłumaczyć wyczytując potem pod moimi komentarzami wpisy typu "a za peło to dopiero się działo" itp. Jakoś przez te 6 lat nikogo z tego peło/psl nie zamknęli. Aż pewnego dnia zobaczyłem wpis i się do niego zastosowałem "Pszczoły nie tracą czasu na tłumaczenie muchom, że miód jest lepszy niż g..wno. Bądź pszczołą i nie trać czasu na tłumaczenie się!" Pozdrawiam.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 34)
  19. 19 lipca 2021 o 13:13
    do Do anonima :
    Źle trafiłeś,bo ani nie mam dzieci,ani tym bardziej 500plus.To są jedynie moje skromne spostrzeżenia,stąd chęć zabrania głosu.Nie pozostawię jednak bez komentarza Twojej wyjątkowo niegrzecznej wypowiedzi skierowanej do mnie.Nie Twoja w tym rola,by udzielać tutaj rodzicom rad odnośnie wychowywania dzieci.Zapewniam Cię,że 500zł,o ktorych wspominasz,w żaden sposób nie pokrywa potrzeb dziecka.Ale to najlepiej wiedzą rodzice.Ty, jeśli masz dzieci,to nalezy im jedynie współczuć takiego podejścia bo widzę,ze tak jak burmistrz,wszystko byś pozamykał,wygasił i jeszcze komputer zabrał.Brawo.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 21)
  20. 19 lipca 2021 o 13:16
    Mieszkaniec Dąbrowy :
    A może szukać oszczędności gdzieś indziej. Ile Burmistrz wydaje na klimatyzację budynku, w którym prowadzi się codzinnie walkę z czasem przez kilka godzin, bo skoro nie ma na nic pieniędzy, to i nic się nie robi, a klimatyzacja kosztuje. W innych zakładach, gdzie nie ma klimatyzacji ludzie ciężko pracują 8 godzin dziennie nawet w te największe upały. Skoro brak pieniędzy na basen może w budynku Urzędu Gminy KLIMATYZOWANYM urządzić jakąś salę zabaw dla dzieci i młodzieży. Jedyną rozrywkę.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +17 (w sumie : 21)
  21. 19 lipca 2021 o 13:26
    Brum :
    To może burmistrz niech się weźmie do roboty i znajdzie fundusze. Od tego tam jest a nie tylko od pobierania pensji. Ciągle tylko lamety z jego strony że nie ma funduszy, jaki pan taki kram. Niestety jest pan niegospodarnym gospodarzem. Uwstecznia pan cały region. Ile kosztuje utrzymanie ośrodka spotkania kultur? Zamknij pan to na cztery spusty. I tak tam nikt nie chodzi a koszty utrzymania generuje a za oszczędności zapal pan światło w Dąbrowie !!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +16 (w sumie : 24)
  22. 19 lipca 2021 o 13:56
    do Adama :
    Cwaniaczkiem to jest Tusk. Hołownia kolejny cwaniaczek.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -8 (w sumie : 34)
  23. 19 lipca 2021 o 16:49
    Fiu :
    Wyłączanie oświetlenia, rynek w święta przyozdobiony najgorzej w calym województwie, wstyd !!! Wypierdal....ć !!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 20)
  24. 19 lipca 2021 o 18:02
    Jola :
    Nie rozumiem tej burzy o basen - przecież ludzie macie przy domach baseny, wystarczy się rozejrzeć po Dąbrowie, przy każdym domu mniejszy czy większy basen. Macie pincetplusy, to was stać.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 27)
  25. 19 lipca 2021 o 18:03
    Kaska :
    Basen nieczynny, bo wszystko ogólnie nieczynne w tym kraju 2 lata, jak zdążyłem zauważyć. W końcu mamy starszna pandemie przecież Tu się żyć nie da, a rząd kolejny lockdown planuje, kiedy zachorowań pare i straszy dalej ludzi kolejna odmiana wirusa.Mam działalność gospodarczą i strat po uszy po tym zamykaniu i otwieraniu. Koszty gigantyczne utrzymania samorządów są, orientuje się w tym nie tylko jako osoba z boku. Pracuje w projekcie finansowym przez miasto Tarnów, w tym roku obcięli o połowę dofinansowanie, bo nie mają pieniędzy. Także Ci co tu piszą to chyba w innym kraju żyją Macie swoje 500 plus i wczasy to nie dziwcie się, że na basen nie starczy. Jedźcie za te dodatki nad wodę i pluskajcie się do woli.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 26)
  26. 19 lipca 2021 o 18:17
    Do chapel :
    No można tylko samorządy kasy nie mają, ledwo koniec z końcem wioża. Rząd dąży do centralizacji i wykończenia samorządów. Jak ktoś nie z partii to służby naślą. Rozdają pieniądze i zrzucają na samorządy koszty i mówią o jacy jesteśmy wspaniali dajemy Wam, tylko zapominaja dodać, że nie podnoszą subwencji na samorządy. A lud biedny wierzy w propagandę. Komuna tuż tuż za rogiem mówi witajcie rodacy wracam. Na marginesie to jest sztuka manipulacji zabierać ludziom i wmawiać im, że tak nie jest. A wszystko drożeje z dnia na dzień i tu nam wlasnie między innymi zabierają. Podnoszą pensje, tylko kosztów pracodawcow nie obniżają. To są mistrze manipulacji Ci nasi aktualni władcy rządowi.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 25)
  27. 19 lipca 2021 o 20:30
    do Joli :
    Czy uważasz,że piszą tu ludzie wyłącznie mający wlasne domy i posesje,na ktorych mogą rozłozyc swoim pociechom basen? Tu chodzi o mase innych dzieci,ktore nie maja tego szczęścia i cale wakacje spędzają ,np.w bloku.To,o takich dzieciach mowa.Jest masę dzieci i młodziezy,których rodzice nie są w stanie zapewnić im wyjazdu na wakacje,więc basen,o ktorym tu mowa jest jedyną rozrywką i atrakcją dla nich.Przecież,jest bardzo duzo ludzi,którzy nigdzie nie wyjeżdżają i dla nich zamknięcie basenu jest duzym problemem.No,ale przecież majętny pan burmistrz takich rzeczy nie rozumie,bo sam wypoczywa (jak ktoś wyżej nadmienił)w Bułgarii.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +11 (w sumie : 17)
  28. 20 lipca 2021 o 11:05
    Julka :
    Kaczmarski Początkowi do pięt nie dorasta. Niech ktoś Kaczmarskiemu przypomni obietnice na ulotce wyborczej, bo powinien je realizować. Ryczek też powinien się puknąć w czoło bo łaził po domach w Nieczajnej z Kaczmarskim i prosili o głosy, a to po to bo chciał trochę porządzić, ale teraz to już myślę że bokiem mu te "rządy" wychodzą
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 21)
  29. 20 lipca 2021 o 13:14
    Do Jola :
    Zależność jest taka: Brak basenu miejskiego -> Baseny przy domach. Ludzi rozkładają baseny przy domach bo nie ma basenu miejskiego, nie na odwrót. Teraz rozumiesz?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 14)
  30. 20 lipca 2021 o 18:57
    Z ukosa. :
    Do Adama; Dzięki że wspomniałeś o kontroli CBA w Urzedzie Gminy. Przypomnę za e-kurierem dąbrowskim , kontrola trwa już od miesiąca kwietnia br. Kontroluje przetargi w Referacie Zamówień Publicznych ood 2017 do 2020 roku. Przypomnę,iż była juz kontrolowana przez CBA Spółdzielnia Mieszkaniowa w Dąbrowie Tarnowskiej , gdzie obecny Burmistrz Pan Kaczmarski był Prezesem. Kontrolujący idą nitką do kłębka. Z pewnością niestety potrwa to dłużej. A gdzie jednostki organizacyjne gminy min. SGZOZ - Przychodnia Miejska , którą od 6 lat zarządza dyletant, która praktycznie jest wyłożona na łopatki. CBA dotrze też do SGZOZ - będzie miała pełne ręce roboty. Bądźmy cierpliwi , poczekajmy na końcowy raport CBA. Nie mnie wyrokować ostatecznej oraz posumuwującej kontroli. Przypuszczam , iż będą poważne kary w tym o charkterze korupcyjnym . Poczekamy zobaczymy. Sitwa dąbrowska ma się czego obawiać, wcześniejsze kontrole miały zdecydowanie mniejszą rangę wykonawczą , kończącą sie jedynie zaleceniami.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 23)
  31. 21 lipca 2021 o 13:46
    Hhee :
    Julce słoneczko przygrzało. Początek to początek kosztów dla miasta. Zorientuj się ile dopłacać trzeba do synagogi, ile do hali a nie pisz bzdur.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 16)
  32. 21 lipca 2021 o 15:25
    Lol :
    Przecież jest jeszcze kryta pływalnia z której można korzystać, jest otwarta cały czas, a poza tym jak ktoś jest burmistrzem to juz na wakacje nie może pojechać? Ludzie, widzicie problem jak sie wam coś zabiera, jakoś nie widać po krytej pływalni ze tak strasznie brakuje ludziom basenu, chodzę co drugi dzień i tłumów nie ma, otworzycie oczy jak wam będą tez to chcieli zamknąć ? Założę sie ze co 10 osoba komentująca może chodzi raz na jakiś czas na basen
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 17)
  33. 21 lipca 2021 o 17:04
    czyścioch :
    W każdej publicznej instytucji powinna pojawiać się co jakiś czas kontrola z prawdziwego zdarzenia typu NIK, CBA i inne, a nie takie gdzie swój swojemu krzywdy nie da zrobić gdzie nawet zalecenia można zlekceważyć.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 11)
  34. 21 lipca 2021 o 18:46
    Jola :
    Dzieci z bloków nie mają miejsca na przydomowy basen, ale mają bony turystyczne, pincetplusy - można było zaoszczędzić na wakacyjne wyjazdy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 20)
  35. 22 lipca 2021 o 10:37
    Mieszkaniec Dąbrowy2 :
    Prawda jest taka, że Kaczmarski jest najgorszym burmistrzem jakiego miała Dąbrowa!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +22 (w sumie : 30)
  36. 23 lipca 2021 o 19:14
    Do jola :
    Dzieci spoza bloków też bony i 500 plus mają. Nie wiedziałaś? Mogą z tego zapłacić za wywóz śmieci a nie podrzucać pod bloki. Pozdro
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 12)
  37. 24 lipca 2021 o 06:04
    Misiek :
    Gmina Dabrowa to nie tylko miasto. Co mieszkancow okoloicznych miejscowosci obchodzi synagoga?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 12)
  38. 24 lipca 2021 o 10:31
    Tomasz :
    Do obrońców Kaczmarskiego: czy możecie mi powiedzieć, co takiego dobrego dla nas - Dąbrowian tutaj z miasta oraz mieszkańców naszej gminy On zrobił?????????? I nie piszcie, "pandemia to, pandemia tamto", gdyż burmistrzem jest już drugą kadencję.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +13 (w sumie : 15)
  39. 24 lipca 2021 o 11:17
    Julka :
    Może i mi przygrzało ale Początek na wszystkie milionowe inwestycje w DT miał pojęcie jak wyciągnąć ogromne dofinansowania unijne lub inne warunkiem było również ponieść koszty własne. Mam rozumieć że lepiej by było nie remontować synagogi, która jako zabytek przyciąga turystów tylko zburzyć i sprzedać pod kolejny market w mieście?? No Hhee masz pogląd!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 14)
  40. 24 lipca 2021 o 18:25
    do Wyborcy :
    Dlaczego piszesz: "Orlik? Nie Rower? Nie" - czemu niby są niedostępne w Dąbrowie? Orlików jest kilka, na rowerze można jeździć gdziekolwiek.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 7)
  41. 25 lipca 2021 o 20:44
    Echo :
    A ile Panie burmistrzu trzeba wypłacić byłemu prezezowi RPWiK za bez posdstawne odwołanie??? Wróble ćwierkają o 150 tysiącach? Byłoby na basen dla mieszkańców!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 16)
  42. 25 lipca 2021 o 22:06
    Niezależny :
    Oszczędności???jeden dyrektor na wszystkie placówki kultury i sportu,pozostawić na każdym obiekcie tylko kierowników placówek i zysk miesięczny kilkadziesiąt tysięcy, proste,a winna będzie "ta pandemia"..
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +12 (w sumie : 16)
  43. 26 lipca 2021 o 15:52
    Julka :
    Bezpodstawnie nie odwołano prezesa RPWiK ale zarobki to miał zarąbiste Jak sama nazwa wskazuje zarabiał. Ale interesuje mnie co robił konkretnie za te 34 tysi na miesiąc bo tak porównuje co ja zarabiam 2500 na miesiąc to nie mam czasu iść do wc niekiedy więc myślę żeby zarobić tyle kasy to chyba nie spał tylko harował. za 34
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 6)
  44. 26 lipca 2021 o 23:53
    No i co z tego Julko :
    Liczy się bilans! A smutna prawda jest taka że zaniedbania stanleya kosztują i to bardzo dużo. Gdybyśmy byli bogatą gminą i wszystko inne byłoby "poukładane" to owszem, budujta co chceta, ale biedna od dekad gmina funduje sobie koszty. Brawo! Zdaje się że Stanley nigdy nie był przedsiębiorcą, bo gdyby był to by był też bankrutem tak zarządzając swoim majątkiem.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 7)
  45. 28 lipca 2021 o 09:37
    nienależny :
    Winny jest "TEN" kto miał pomysł budowy basenu. To wygląda tak jak by ktoś kupił auto i nie miał na paliwo,,,komedia
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 11)
  46. 28 lipca 2021 o 21:37
    Jacek :
    Prawda jest taka, ze Kaczmarski nic nie zrobił dobrego jako burmistrz i nie ma co zaprzeczać gdyż taka jest rzeczywistość!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +7 (w sumie : 11)
  47. 3 sierpnia 2021 o 23:09
    Julek :
    Do Julka. Nie będę bronił starego prezesa ale nie pisz nie prawdy. Możesz sprawdzić oświadczenie majątkowego starego prezesa. Zarabiał 17 tys miesięcznie. Tak mi uchwaliła rada nadzorcza. Ale nowy prezes - bez żadnego wykształcenia w tej branży zarabia więcej - sprawdź interpelację radnego Lizaka - możesz sobie to przeczytać naocznie. A dodatkowo cwierkaja wroble (zaznaczam to nie potwierdzona informacja ale z RPWiK) że przewodniczący który się sprzedał zarabia około 8-10 tys... To dopiero jest przekret.. Swoi za sprzedanie się pięknie go chronią. Taka nasza Dąbrowa kochana
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 4)
  48. 5 sierpnia 2021 o 10:28
    Julka :
    Nie widziałam listy płac tego prezesa ale jak go odwoływano to cała DT huczała że zarabia w granicach 34 tys
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 4)
  49. 5 sierpnia 2021 o 23:06
    Julek :
    Do Julka. Sprawdź oświadczenie i już wiesz. Dąbrowa huczała bo tak im pasowało. Mendysie ze się sprzedali też teraz zarabia Cichosza.. Inna sprawa że stary prezes wyprowadził RPWiK z riuny totalnej do zysków. Nie którzy mówią że nie wymieniali sieci wodociągowej ale to nie ich zadanie tylko zgodnie ze statutem mają to robić gminy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)