Dzisiaj:
Niedziela, 5 maja 2024 roku
Floriana, Grzegorza, Michała, Moniki

ŚCIANKA WYSTAWIENNICZA

19 grudnia 2023 | Brak komentarzy

Artykuł Partnera
Działania marketingowe są w dzisiejszych czasach niezbędne do odpowiedniej promocji przedsiębiorstwa. Współcześnie, gdy biznes bez dobrej reklamy nie ma prawa bytu, przedsiębiorcy poszukują różnych strategii i form promocji, by utrzymać się na rynku oraz czerpać z tego powodu realne zyski.

Jednym z podstawowych elementów wizualnych marki należą nazwa, logo i slogan. To właśnie te trzy rzeczy najczęściej znajdują swoje miejsce na różnego rodzaju materiałach marketingowych, takich jak wizytówki, ulotki czy ścianki wystawiennicze.

Ten ostatni rodzaj promocji zasługuje na szczególną uwagę; ścianki wystawiennicze mają bowiem ogromne znaczenie w procesie skutecznej promocji marki podczas rozmaitych spotkań branżowych, takich jak targi, prezentacje czy eventy.

Ścianki wystawiennicze i ich odsłony, czyli jakie rodzaje systemów możesz napotkać?

Ścianki wystawiennicze stanowią jedne z narzędzi reklamowych, które cenione są przede wszystkim za swoją atrakcyjną cenę i efekt, jaki potrafią wywrzeć na odbiorcy. Nowoczesne modele pozwalają na umieszczanie treści reklamowych na różnego rodzaju materiałach, przez co wyglądają one naprawdę efektownie. Ścianki reklamowe mogą posiadać bardzo zróżnicowane rozmiary i kształty, jednak wszystkie cechują się łatwością w montażu, demontażu oraz transporcie. To właśnie kompaktowa budowa sprawia, ze stanowią one nieodłączny element wydarzeń takich jak targi branżowe czy konferencje. Tam, gdzie pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie, zazwyczaj znajdziemy różnego rodzaju ścianki. Obecnie jesteśmy w stanie wyróżnić kilka rodzajów ścianek reklamowych. Należą do nich między innymi:

  • ścianki tekstylne – mogące przybierać różne kształty dzięki zastosowaniu w nich aluminiowych ram, na które w bardzo łatwy sposób nakłada się grafikę; modele prostokątne posiadają stalową podstawę zapewniająca stabilność nawet ściankom o dużych rozmiarach; tego typu grafiki mogą być również zadrukowane dwustronnie, co często wykorzystywane jest przez przedsiębiorców w celu zwiększenia powierzchni przekazu komunikatu;
  • standy reklamowe – konstrukcje pozwalające na umieszczenie komunikatu z każdej strony oraz łatwą wymianę grafiki; mogą one zostać doświetlone za pomocą specjalnych pasków LED;
  • kasetony – montowane bez konieczności użycia narzędzi, znajdują swoje zastosowanie zwłaszcza na stoiskach targowych czy w witrynach sklepowych, a także podczas konferencji;
  • ścianki teleskopowe – tego typu modele znakomicie sprawdzają się podczas pokazów jako tło stanowiące reprezentację i odzwierciedlenie marki; możliwość regulacji wysokości i szerokości sprawia, że mogą one zostać dopasowane do indywidualnych potrzeb zamawiającego.

Ścianki wystawowe skutecznie powiększają powierzchnię przekazu reklamowego, jednocześnie przyciągając przy tym większą liczbę potencjalnych klientów. Estetycznie wykonana ścianka ma docelowo stanowić awangardową wizytówkę firmy, jednocześnie zapewniając niestandardowe tło do prezentowania na nim produktów bądź usług. Na stronie https://omegasystem.pl/ wszyscy zainteresowani zakupem ścianek wystawienniczych mogą obejrzeć realizacje wystawiennicze firmy, która od kilku lat specjalizuje się w tworzeniu standów reklamowych na specjalne zamówienie. Omega System ma za sobą setki stworzonych ścianek, jednocześnie dając wszystkim klientom możliwość zamówienia spersonalizowanych systemów wystawienniczych.

Ekspozycja to jedno – należy jeszcze ustawić ją w odpowiedni sposób

Optymalne ustawienie stanowi jedną z najistotniejszych kwestii związanych z odpowiednim wykorzystaniem potencjału wewnętrznej ścianki wystawienniczej. Bardzo często nabywcy systemów wystawienniczych nie zwracają na to uwagi, wychodząc z założenia, że ekspozycja sama w sobie przyciąga uwagę;  pomimo tego że jest to prawda, pozostaje ona wyłącznie połowiczna. Podczas targów branżowych ważne jest, by ścianka była traktowana jako centrum aranżacji przestrzeni, a nie wyłącznie towarzyszące akcesorium reklamowo-informacyjne. Prawidłowa aranżacja przestrzeni jest w stanie stworzyć „rzeczywistość firmy”, którą ta chce przedstawić swoim klientom. Pomaga to w nawiązaniu lepszej relacji pomiędzy reprezentantami firmy a potencjalnie zainteresowanymi klientami. Pierwsze wrażenie ma znaczenie – dobrze jest brać to pod uwagę za każdym razem, gdy tylko przygotowujemy się do targów branżowych.