Dzisiaj:
Środa, 4 grudnia 2024 roku
Barbara, Berno, Biernat, Chrystian, Hieronim, Krystian, Piotr

Kolejne likwidacje szkół (aktualizacja)

15 grudnia 2011 | komentarzy 75

W Żelazówce oddziały szkolne do kasacji, a w Lipinach szkołę przejmuje osoba fizyczna. Takie decyzje podjęli radni na sesji w Dąbrowie Tarnowskiej.

Rozstrzygnięcie jest mniej drastyczne, niż początkowo przewidywano. Przypomnijmy, podstawówki miały zostać zamknięte z powodu małej liczby uczniów.

W Żelazówce pozostaną tylko klasy od pierwszej do trzeciej, pozostałe dzieci mają dojeżdżać do szkoły w Szarwarku. Rodzice nie są zadowoleni z tego pomysłu, i obawiają się, że to dopiero początek zmian.

Jak przewiduje dyrektorka Szkoły Podstawowej w Żelazówce Lucyna Libera – młodsze klasy pozostaną prawdopodobnie na krótki okres.

Natomiast w Lipinach szkoła zostanie poprowadzona przez tamtejszą dyrektorkę. Przejęcie placówki przez osobę fizyczną spowoduje niekorzystne zmiany dla nauczycieli.

– Można się spodziewać redukcji zatrudnienia – mówi szefowa Szkoły Podstawowej w Lipinach Agata Leżoń.

Zmiany mają wejść od przyszłego roku szkolnego. Przypomnijmy, w tym roku zlikwidowano już pięć szkół z powiatu tarnowskiego i brzeskiego. Z powodu niżu demograficznego można się spodziewać kolejnych działań tego typu.

źródło: interMAKS

 

Relacje dźwiękowe:

Na sesję przybyła dyrektorka szkoły podstawowej w Żelazówce, Lucyna Libera. Nie było z nią nauczycieli ani rodziców. Dyskusja zaczęła się od pytania radnego Andrzeja Buśko, który poprosił Lucynę Liberę o wyjaśnienie zmiany decyzji w sprawie poprowadzenia placówki. Dyrektor SP w Żelazówce złożyła bowiem taki wniosek, ale w liście do rady miejskiej wycofała się z wcześniejszej deklaracji.

Pytanie radnego Andrzeja Buśki i odpowiedź Lucyny Libery:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Przewodniczący Władysław Knutelski odczytał list Lucyny Libery, skierowany do rady miejskiej:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Radny i sołtys Żelazówki, Kazimierz Pinas, który zasłynął z tego,  że kilka miesięcy temu pomylił się i zagłosował „za” likwidacją szkoły, czym z pewnością nie przysporzył sobie zwolenników w rodzinnej miejscowości, teraz był gorącym orędownikiem obrony szkoły przed likwidacją. W płomiennej mowie (czytanej z kartki) poprosił radnych o rozwagę i zastanowienie podczas głosowania:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Radna Barbara Trzpit – członek Komisji ds. Oświaty, Kultury, Wychowania rady miejskiej (z zawodu nauczycielka) opowiedziała się za likwidacją szkoły w Żelazówce z powodów ekonomicznych:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Wypowiedź Barbary Trzpit podziałała na radnego Stanisława Króla jak czerwona płachta na byka. Zdenerwowany powiedział: „Mnie jest wstyd, że Pani, jako nauczycielka, takie rzeczy opowiada”:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Krótka wymiana zdań wywiązała się między radną Barbarą Trzpit a radną – również nauczycielką i przewodniczącą cytowanej wyżej komisji oświaty – Józefą Borowską-Marciniak. W sporze chodziło m.in. o to, do których szkół w gminie trafią dzieci dotąd uczęszczające do podstawówki w Żelazówce. Obie radne były jednak zgodne co do tego, że placówkę w Żelazówce powinno się zlikwidować:

Józefa Borowska-Marciniak:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Barbara Trzpit:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Głos w tej sprawie zabrał także wiceburmistrz Marek Minorczyk (też członek komisji oświaty), który chciał doprecyzować kwestie prawne. „W uchwale musi być określony obwód szkoły, gdzie dzieci zostaną przypisane prawnie” – powiedział zastępca burmistrza. Zapomniał chyba jednak, że w XXI w. nie można rodziców zmusić do posyłania dzieci do tej, a nie innej szkoły. Nie ma zresztą takiej podstawy prawnej. Odniósł się również, a właściwie zaprzeczył, wypowiedzi Kazimierza Pinasa: „Dzisiaj utworzenie szkoły nie jest problemem”. Dowodził, że większym problemem jest jej zamknięcie. Zadziwiające jest natomiast to, że jeszcze przed głosowaniem (nie znając przecież jego wyników) Marek Minorczyk już ustalał obwód szkoły, do której pójdą uczniowie z – bądź co bądź – jeszcze istniejącej podstawówki:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Na koniec swoją dezaprobatę dla całej sprawy wyraził Kazimierz Pinas. Trudno jednak w pełni zrozumieć, o co chodzi radnemu w emocjonalnej mowie. „Byłem na tym spotkaniu z Panią magister Heleną Tucka, ale jej zachowanie mnie zbulwersowało” – powiedział radny i dodał oburzony: „Żeby obwiniać mnie tylko, że ja jestem winny likwidacji szkoły!”. Trudno również stwierdzić, do kogo tak naprawdę ma pretensje radny Pinas: czy do Heleny Tuckiej (dyrektorki jednej z tarnowskich niepublicznych, niepłatnych szkół, która od kilku lat z powodzeniem prowadzi swoją placówkę, i która chciała pomóc szkole w Żelazówce), czy do Lucyny Libery? A może do jednej i do drugiej? :

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Natomiast w Lipinach szkoła zostanie poprowadzona przez tamtejszą dyrektorkę. Przejęcie placówki przez osobę fizyczną spowoduje niekorzystne zmiany dla nauczycieli. – Można się spodziewać redukcji zatrudnienia – mówi szefowa Szkoły Podstawowej w Lipinach Agata Leżoń:

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

Ula Skórka


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Internautów. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin - zawiadom nas o tym (elstertv@gmail.com).

Komentarze

  1. 15 grudnia 2011 o 14:54
    ja :
    Szkoly likwidują a urzędasów od placowek oświaty przybywa.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 14)
  2. 15 grudnia 2011 o 16:39
    Ajra :
    Taaaak, zlikwidujcie wszystkie szkoły, zostawcie tylko dwie w Dąbrowie i Szczucinie a nauka niech będzie na kilka zmian. I co w naszym powiecie ma sie lepiej żyć??? mają ludzie nie uciekać stąd?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 7)
  3. 15 grudnia 2011 o 18:25
    Iwona :
    I po co te emocje? Dzieci zasługują na naukę w takich warunkach, jakie dzieciom z Żelazówki może zaoferować szkoła w Szarwarku. Zapytajcie ich po miesiącu nauki.Piękne, jasne klasy, sala gimnastyczna, nowi koledzy. Czy tych emocji nie podgrzewają nauczyciele z obawy, że któryś z nich zostanie bez pracy? Być może, że nauczyciel będzie dojeżdżał z dziećmi bo obowiązkowo musi być opiekun ale jeśli nawet to chyba najważniejsze są dzieci.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 12)
  4. 15 grudnia 2011 o 21:05
    mimi :
    Pani Iwono. Zapraszamy do szkoły w Żelazówce. Czy Pani myśli że nasze dzieci uczą się w szałasach, czy piwnicach?? Proszę przyjść, rozejrzeć się w środku - jest całkiem dobrze. A za Szarwark dziękujemy - i tak tam dzieci nie damy!!!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 13)
  5. 15 grudnia 2011 o 23:17
    Iwona :
    Droga Mimi, wielokrotnie bywałam w Waszej szkole i chylę czoła przed koleżeństwem z branży, bo wiele wysiłku wkłada by wnętrza, w których przebywają dzieci były estetyczne, inspirujące i kształcące.Jednak nie oszukujmy się. Gdzie ten biedny nauczyciel ma realizować 4 godziny tygodniowo lekcji wf-u? Potem szukacie Drodzy Rodzice ortopedów bo dziecko ma wady postawy.Jeśli macie szansę skorzystania z sali gimnastycznej z prawdziwego zdarzenia, nie upierajcie się. Przecież kochacie swoje dziecko. Pozdrawiam.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 9)
  6. 15 grudnia 2011 o 23:28
    nikt :
    No i komu mimi zrobicie na złość? uważam że najbardziej to swoim dzieciom! I co, będziecie je uczyć w domu a może w czyjejś stodole? opamiętajcie się, mamy XXI wiek! W usa to można dzieci dowozić do szkoły ale w Żelazówce to lepiej żeby się uczyły w starym ciasnym budynku niż w komfortowych warunkach. No ale jak będzie stara szkoła to przynajmniej kadra zostanie! w klasach 5-7 osobowych ale co tam, ważne że po staremu, aż do ..... emerytury.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 8)
  7. 16 grudnia 2011 o 06:27
    rolnik :
    Niech zlikwidują wszystkie szkoły ,władzom o to chodzi,ciemnym ludem lepiej się rządzi ,więcej kasy będą mieć urzędasy bo pozostaną zmarnowane pieniądze przeznaczone na oświatę -róbcie tak dalej włodarze a naszemu powiatowi będzie bliżej do murzynów :)
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 12)
  8. 16 grudnia 2011 o 11:00
    realista :
    rolniku- jeżeli możesz to odpuść siedzenie przed kompem i zajmowanie się oświatą bo powinni to robić nie.................rolnicy,poświęć ten czas na pogłębianie wiedzy rolniczej np.poprzez udział w jakimś szkoleniu i może jaką kasę wykombinujesz na modernizację swojego gospodarstwa ..............
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 10)
  9. 16 grudnia 2011 o 12:22
    Ona :
    z tego co ja wiem na Szarwaku nie ma sali gimnastycznej
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  10. 16 grudnia 2011 o 13:21
    ja :
    Wszyscy mieszkańcy Żelazówka którzy wybrali radnego Kazimierza Pinasa są za likwidacją szkoły a jest ich ponad 250 dorosłych osób. Radny Pinas ciągle się myli i glosuje za likwidacją szkoły co świadczy o jego niskim poziomie pojmowania sprawy. Jak tak dalej pójdzie to po następnych wyborach zagłosuje za likwidacją sołectwa Żelazówka.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 6)
  11. 16 grudnia 2011 o 13:23
    mieszkaniec :
    Panie radny co następne do likwidacji w Żelazówce?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 4)
  12. 16 grudnia 2011 o 17:48
    any :
    Zaoszczędzone pieniądze po likwidacji szkól proponuję przesłać p.ministrowi Vincentowi Rostowskiemu,aby ten jak najszybciej wspomógł biedną Grecję, Włochy Hiszpanię i inne kraje Eurolandu
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 3)
  13. 17 grudnia 2011 o 07:30
    patryk :
    zlikwidować powiat! przecież gmina wystarczy.Od lat nic nie załatwiam w powiecie tylko w gminie. Ile wtedy pieniędzy zostanie, by na szkoły nie brakowało. darmozjady pożerają nasze pieniądze,a potem brakuje na normalne kształcenie naszych dzieci.Wywieżć trzeba tych panów na taczkach,bo się tak rozpanoszyli,że hej!!! W urzędzie nie potrafią znależć oszczędności,tylko nowe etaty kolesiom i rodzince tworzyć. No i nagrody przyznawać-sobie! Pozdrawiam !!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 8)
  14. 17 grudnia 2011 o 08:43
    nauczyciel :
    Czy pani radna z Szarwarku to "wieloletnia" nauczycielka języka polskiego po studiach dziennych? Robi podstawowe błędy językowe: "trzydzieści dzieci" zamiast "trzydzieścioro", "brzeg Branika" zamiast "granica". Nie wspomnę już o "cyfrze 20". Bo już przedszkolaki wiedzą, że to liczba.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 8)
  15. 17 grudnia 2011 o 12:40
    nauczyciel :
    dp Pani Iwony: Oj Pani Iwono, Pani Iwono.... a czy Pani by sie nie bała stracic pracę?? zna Pani kogoś kto czeka na utratę pracy?? A jak by sie Pani czuła z perspektywa utraty pracy?? Obawy słuszne. Bo wszyscy wiemy co w dzisiejszych czasach znaczy stracić pracę izostac bez środków.Naprawde dziwię sie Pani wypowiedzi okraszonej odrobiną złośliwości (?). pozdrawiam Panią.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 4)
  16. 17 grudnia 2011 o 12:45
    kol :
    dobre pani LL wielka mieszczka chce uratować wieś przed degradacja. dobre sobie,
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 3)
  17. 17 grudnia 2011 o 12:50
    uważny :
    czy nauczyciel czy nie- kazdy boi i sie o pracę, i to jest normalne. tylko dlaczego mieszacie nauczycieli do urzedniczych ustaw/ decyzji?? czy to nauczyciela wina że szkoły likwidują ?? Dlaczego to teraz na nim "psy wieszacie"?? Przecież to też człowiek, który chce normalnie żyć, pracować. Najlepiej to "huzia na józia". O urzędniczych decyzjach porozmawiajmy, a nie o nauczycielach. Boją się o pracę- no normalne. A czy Pan/Pani by sie nie bała???
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 8)
  18. 17 grudnia 2011 o 15:09
    ... :
    Do uważnego.Masz rację.Ludzie czepiają się nauczycieli nie wiadomo czemu?Odnoszę wrażenie,że cieszą się jeśli Oni stoją przed alternatywą utraty pracy.Ktoś może pomyśli,ze jestem nauczycielem,ale zapewniam,że nie.Mnie jest żal tych ludzi, bo są krytykowani za wszystko.Za to,że mało pracują,że dużo zarabiają,że mają więcej wolnego niż inne grupy zawodowe,itd.No,cóż,każdy z nas gdyby miał takie przywileje cieszyłby się z tego,więc nie zazdrośćmy!Przecież sami wybieraliśmy swoje zawody i nikt nie zabraniał nam zostać nauczycielem.Nauczyciel tez ma rodzinę,rachunki do zapłacenia więc nie dziwmy się,że boi się utraty pracy!Zbliżają się święta,więc odrobina życzliwości,zrozumienia i szacunku w kierunku KAŻDEJ grupy zawodowej bardzo wskazana!Pozdrawiam serdecznie!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 9)
  19. 17 grudnia 2011 o 18:15
    Anonim :
    przecież są w gminie szkoły , gdzie nauczyciele mają masę nadliczbówek, więc logiczne powinno być, że tam zostaną przeniesieni zwalniani nauczyciele!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 2)
  20. 17 grudnia 2011 o 18:25
    uczeń :
    ta pani radna z szarwarku to w szkole zadanie po sobie poprawiała a burmistrzowi oczy mydli
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  21. 17 grudnia 2011 o 19:35
    belfer z gminnej szkoły :
    Anonimie, w której szkole jest ta masa nadliczbówek? zdradź sekret!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)
  22. 17 grudnia 2011 o 20:00
    Uczeń :
    W Żelazówce chodzi o dobro szkoły, czy o dobro uczycieli???
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 4)
  23. 17 grudnia 2011 o 20:15
    mieszkaniec :
    Radny pinas i uczyciel libera już dawno zatwierdzili upadek szkoły w Żelazówce, bo waldi chce hodować gołębie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 4)
  24. 17 grudnia 2011 o 20:19
    woźna :
    belfrze mało wiesz...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  25. 17 grudnia 2011 o 20:26
    mieszczanin :
    Pryncypalstwo szkoły w Żelazówce posiada na etacie kuriera pseudo: HEŚKO, który roznosi ferment po Żelazówce
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 6)
  26. 17 grudnia 2011 o 22:29
    wyborca :
    Barbara Trzpit - wstyd
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 10)
  27. 17 grudnia 2011 o 22:46
    belfer z gminnej szkoły :
    pani woźna/Anonimie: no bo w mojej szkole nie ma nadliczbówek, więc może Anonim (lepiej poinformowany) mnie oświeci
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  28. 17 grudnia 2011 o 23:31
    wożny :
    Są dwie panie w szkole w Nieczajnie,które mają masę nadliczbówek .Słyszałem,że o te panie bardzo dba tamtejszy dyrektor.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 9)
  29. 17 grudnia 2011 o 23:40
    pysio :
    Chcialbym się dowiedzieć dlaczego gmina nie remontowała szkoły w Żelazówce i doprowadziła ją do ruiny.Co z nauczycielami z klas 4-6?Skoro można bylo inwestować w inne wiejskie szkoły to dlaczego w Zelazówkę nie?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  30. 18 grudnia 2011 o 12:05
    Zazdrośnik :
    bo te panie to pewnie Pupilki...?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 4)
  31. 18 grudnia 2011 o 12:37
    publicysta :
    belfer wie to co chce wiedziec , a za Jego przyzwoleniem dzieje sie to co sie dzieje
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  32. 18 grudnia 2011 o 14:06
    Pupilek :
    Myślę że czas juz skończyć te bezsensowne komentarze i czas się zabrać za przygotowania do świąt. Życzę wszystkim Zdrowych, Wesołych Świąt, Szczęśliwego Nowego Roku 2012, więcej nadliczbówek, żadnych likwidacji, mniej zawiści i zazdrości i dużo MIŁOŚCI do bliźnich :]
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 9)
  33. 18 grudnia 2011 o 17:50
    pysio :
    Co z nauczycielami z Żelazówki czy przyjmie ich Szarwak razem z dziećmi?Pozdrowienia dla Pupilka,któremu życzę mądrych i sprawiedliwych decyzji w Nowym Roku 2012 .
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 6)
  34. 18 grudnia 2011 o 21:47
    lolek :
    Dzisiaj szkoła w żelazówce i lipinach a jutro inne to jest moja opinia na temat szkolnictwa najlepiej żeby zlikwidować ludzkość na ziemi i wysłać na księżyc ciągle restrukturyzacje zwalniają ludzi z pracy a zadaliśmy sobie pytanie co będą robić nasze dzieci chyba pracować na farmach za granicą przy oborniku taka jest moja opinia Polacy powinni się wstydzić za takie postępowanie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 5)
  35. 18 grudnia 2011 o 22:18
    ele :
    związki protestują, a nauczycielki radne są za?? nic z tego nie roumiem. Sami się nie szanujecie , macie swoich "przedstawicieli"!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)
  36. 18 grudnia 2011 o 23:02
    mimi :
    ale mnie Pysio rozbawiłeś, niezły optymista hih
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)
  37. 19 grudnia 2011 o 10:43
    rodzic :
    Do Iwony, Pani Marciniak i pozostałych. Nie sam fakt, ale sposób likwidacji szkoły pokazuje stosunek "władzy" do "ciemnego ludu". Wygląda to dokładnie tak. Gmina szarpnęła się na szkołę w Szarwarku nie biorąc pod uwagę prognoz demograficznych. Teraz ma wielki problem. Wielką, za wielką szkołę bez dzieci. Na siłę próbuje ratować sytuacje naszymi dziećmi, nie licząc się zupełnie z opinią rodziców. Dlaczego dzieci nie będą dowożone do Dąbrowy jak chce zdecydowana większość rodziców? Bo wtedy szkołę w Szarwarku również trzeba zamknąć. Ale Pani Marciniak, Panowie Król, Pinas i inni, do tego nie dopuszczą. Podpierają się rachunkiem ekonomicznym. Co za obłuda. Zlikwidujmy szkołę w Szarwarku ... rachunek będzie jeszcze lepszy. Pani Marciniak była na zebraniu w Żelazówce, tak jak panowie radni czy Pan Burmistrz Minorczyk i dobrze słyszała ile osób (w przypadku likwidacji szkoły) jest za dowozem do Dąbrowy, a ile za Szarwarkiem. Proszę nie fałszować faktów i nie mówić obłudnie o jednomyślności, bo takiej rzeczywiście nie było i pewnie nie będzie. Proszę powiedzieć, że za Dąbrową głosowało 80% rodziców. Ale w naszej gminie to mniejszość ma rację. Wstyd Panie Burmistrzu, druga Białoruś nas czeka. Za tyle głosów z Żelazówki i Brnika oddanych na Pana, grzeczność, zwykła kultura, wymagała by zapytać tych ludzi czego chcą dla swoich dzieci.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +10 (w sumie : 12)
  38. 19 grudnia 2011 o 14:33
    pirania :
    aż dziw bierze, że wypowiadają sie tutaj dyrektorzy szkół! jak na przykład pani ...... a, może przemilczę.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 2)
  39. 19 grudnia 2011 o 14:41
    Fazi nie-nauczyciel :
    Perspektywa utraty pracy, kolokwialnie mówiąc "na bruk", niezależnie od zawodu jest niesamowicie przygnebiająca. wszyscy mamy rachunki, może dzieci, rodziny.Nauczyciel, nie-nauczyciel zawód tu nie ma nic do rzeczy. Wszyscy byśmy się załamali. naprawdę dziwię się, że niektóre komentarze podszyte są radością, że to właśnie NAUCZYCIEL traci pracę. A gdyby to wasze dzieci, wnuki, maż, żona- były nauczycielkami, nauczycielami z rodziną na utrzymaniu.. Też byście klaskali??? Pozostawie to jako pytanie otwarte. Niech sobie kazdy sam w odpowie. Najlepiej to w ogóle kopać leżącego. Ale rekolekcje pewnie żeście odprawili!! Gratuluję empatii i miłości bliżniego
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 6)
  40. 19 grudnia 2011 o 14:51
    nie-urzędas :
    po 15, 20, 25 latach na bruk pracownika... tak się nie robi. Każdy chciałby dopracować do emerytury. Jaest tu ktos kto by nie chciał??? Zdzieraj gardło na cudzcy dzieciach 20 lat po by usłyszeć na przysłowiowy bruk? Każdy z nas by taka sytuacje przeżywał. Gdzie taki pracownik, pomijając zawód , ma się teraz podziać? To jest właśnie nasza polityka. Ważne by tym "na górze" było dobrze. A zwykłay zjadacz chleba... ot drobnostka.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 3)
  41. 19 grudnia 2011 o 14:59
    myślący :
    Najlepiej to wogóle polikwidujmy szkoły i ludzi w nich. Racja... po co społeczeństwu taka "przestarzała" instutucja i taki nauczyciel...Tylko gdyby własnie nie szkoła i ten uczący to dziś byście Państwo w klawiature nie klikali bo byśmy liter nie znali. Ktos sie kiedyś na nami trudził, bysmy sie dzis umieli podpisać. Dzieki szkole, szeroko rozumianej, wieeeeele osób w społeczeństwie do czegos doszło. Ale zapomniał wół jak cielątkiem był.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +9 (w sumie : 11)
  42. 19 grudnia 2011 o 16:32
    Iwona :
    Drodzy Rodzice, nie zarzucajcie mi bezduszności w stosunku do nauczycieli obawiających się o pracę. W pełni wczuwam się w ich sytuację i rozumiem ich obawy.Nie rozumiem tylko dlaczego mając już ewidentnie do wyboru Szarwark lub Dąbrowę wybieracie Dąbrowę.Tutaj w klasie 30-osobowej uczeń ma mniejsze szanse na indywidualny kontakt z nauczycielem niż w klasie 20-osobowej jakie, podejrzewam, mogą powstać w Szarwarku.To jest sprawa istotna. Poza tym krótszy i bezpieczniejszy dojazd.Nie jestem osobą zainteresowaną w tym sporze ale długie lata przepracowałam w zawodzie o którym mowa i jedynie interes Waszych dzieci leży mi na sercu. I nie wylewajcie już żółci na mnie tylko rozważcie bez emocji moją wypowiedź.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -7 (w sumie : 9)
  43. 19 grudnia 2011 o 18:57
    Jan :
    ja mimo wszystko wolałbym wozić dzieci do Dąbrowy niż do Szarwarku, obie dąbrowskie szkoły mają salę gimnastyczną, poza tym jak się patrzy na przedmiotowe konkursy kuratoryjne, to widać w nich dąbrowskie dzieci, a te z podmiejskich szkół albo nie biorą udziału, albo są tak słabo przygotowane, że nie wychodzą poza etap szkolny
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 3)
  44. 19 grudnia 2011 o 20:52
    Iwona :
    Do Jana. To jest argument.Pozdrawiam.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -2 (w sumie : 2)
  45. 19 grudnia 2011 o 22:56
    Alien :
    To ma być argument? Prawdopodobnie chodzą na dodatkowe lekcje tzw. "korepetycje" . Z tego co ja wiem to wiekszosc dąbrowskich dzieci korzysta z tych usług. Ciekawe dlaczego? Czyżby były słabo przygotowane, że muszą chodzić na dodatkowe zajęcia? Hmm ciekawe że dzieciom ze wsi nie przeszkadza brak sali oraz innych udogodnień w ciągłym wygrywaniu ze sportowymi "predatorami" z miasta...Ale może zrzućmy te sukcesy sportowe na ... krówkę dającą świeże zdrowe mleko :)))
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +8 (w sumie : 8)
  46. 19 grudnia 2011 o 23:32
    życzliwy :
    ale macie radnych! I do tego nauczycieli! ha,ha,ha- sami niszczą oświatę!!!Ale myślę, że sami się nie spełnili w tej roli i dzisiaj ze złosci to czynią!/ czytaj np. odblaskowa szkoła, tak właśnie wygląda dobra praca belfra małej szkólki/
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +6 (w sumie : 8)
  47. 20 grudnia 2011 o 10:44
    Mono :
    Różnice między wsią, a takim miasteczkiem, jak Dąbrowa Tarnowska, to prawie nie istnieją. Pod żadnym względem. Znaczące mogłyby być różnice środowiskowe, ale w Dąbrowie inteligencji z dziada pradziada nie ma. Dopiero się tworzy. Część ludzi ma jakieś tam wykształcenie, ale mieć wykształcenie to nie to co BYĆ wykształconym. Taki sam przekrój społeczny jest na wsiach. Najbliższe miasto, to Kraków,środowisko akademickie z tradycjami, prawdziwa inteligencja, gdzie liczy się człowiek, nie budynki. A te nasze wioski z prawami miejskimi, ale za to MNIERMANIEM O SOBIE nie wiadomo jak wysokim są po prostu śmieszne.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +5 (w sumie : 7)
  48. 20 grudnia 2011 o 13:07
    Pepe :
    Już Sokrates mówił, że demokracja to rządy głupców, bo dwóch kretynów przegłosuje profesora i co się dziwić? Takich mamy, jakich wybraliśmy. Nie wiadomo, czy to, co zepsują teraz, a nieźle im idzie, da się kiedykolwiek naprawić. Z kadencji na kadencję gorzej. Kiedyś to jeszcze o coś walczyli, spierali się, dyskutowali, a teraz mamy milczenie owiec. Nie ma się co wychylać, bo drogi nie bedzie i drugo kadencje diabli wezmo...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  49. 20 grudnia 2011 o 14:58
    Anonim :
    na wsi ,żeby uczeń wyszedł poza etap szkolny, nauczyciel musi TYRAĆ!nie wystarczy dać dziecku kartkę z informacją o konkursie(często nawet bez literatury), a potem przeprowadziś eliminacje szkolne. Nie liczce więc na to rodzice z Zelazówki, że Dąbrowskie szkoły zrobią z waszych pociech laureatów. Poziom szkoły to przede wszystkim uczniowie. Mono - różnice istnieją, na wsi NIKT nie korzysta z korepetycji, w całej szkole tylko kilkoro rodziców ma średnie wykształcenie!Jak myślisz, są w stanie pomóc swoim dzieciom?Dopngują ich do nauki?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 6)
  50. 20 grudnia 2011 o 17:49
    Mono :
    Pisząc o braku różnic miałam na myśli to, że dąbrowskie szkoły nie zaoferują uczniom niczego lepszego, bo nie ma do tego podstaw - żadnych. Zgadzam się z Tobą Anonimie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 3)
  51. 20 grudnia 2011 o 18:00
    uważny :
    Oj Pani Iwono, Pani Iwona...nie przepracowała Pani, tylko nadal pracuje. Bo inaczej nie zabierałaby Pani głosu w tej dyskusji, juz tym bardziej nie leżałoby Pani na sercu dobro dzieci cudzych- Bedąc np. na emeryturze przejmuje cie Pani cudzymi dzieciami? )Raz Pani pisze w czasie przeszłym, raz w terażniejszym. Skoro Pani juz nie pracuje (??) to cóz tak Pani przeżywa czyjąś wypowiedż i dopisuje swoje? Pani musi być Panią .....tą Panią o szczebel wyżej.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -1 (w sumie : 3)
  52. 20 grudnia 2011 o 19:08
    życzliwy :
    moi drodzy ci wasi radni zagłosują tak jak ktoś tam potrzebuje,bo to są razem z Waszą samorządową władzą ,,kiepscy !!!! " samorządowcy.Dobry gospodarz wie jak zarządzać własną kasą,a oni nie zarządzają własną tylko Waszą i mimo błędnych decyzji za nic nie odpowiadają,a to przykre jak kolesie przyznają sobie np. nagrody za ,,nieudolność" ,zamiast przeznaczyć np. na wychowanie,rozwój i kształcenie malucha w jego własnym środowisku. Ciekawe,czy w ramach oszczędności ,,narodowych" obniżyli sobie diety czy też pensje------ lub je zamrozili na okres kryzysu!!!!Panowie i panie władza i radni; życzę smacznej kolacji wigilijnej!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)
  53. 20 grudnia 2011 o 19:23
    DeMono :
    gdzieś tam w uzasadnieniu napisali, żeby dzieci z Żelazówki poszły do Szarwarku a nie do Dąbrowy bo na dzieci wiejskie jest wyższa dotacja, nie rozumiem tej polityki, skoro na wsi są mało liczne klasy to i warunki do nauki lepsze, komputery i internet też już nie mecyje, do WC na polu też chyba nie chodzą, więc na co te wyższe dotacje? przecież chyba trudniej jest w klasie trzydziestoosobowej?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 2)
  54. 20 grudnia 2011 o 19:48
    Iwona :
    Do Uważnego. Dziękuję za awans.Czy to takie dziwne, że ktoś będąc przez lata nauczycielem z powołania, kochającym swój zawód ( czytaj "cudze dzieci") takim już pozostanie? Wczuwam się w sytuację dzieci i ich rodziców, i jednym i drugim życzę jak najlepiej, i nie żałuję tej odrobiny czasu spędzonej przy klawiaturze bo może ktoś zechce skorzystać z mojego doświadczenia i życzliwości.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  55. 20 grudnia 2011 o 20:54
    alan :
    Uczniowie z Żelazówki idą na Szarwark,bo jest to bardzo mała liczebnie szkoła i podejrzewam, w przyszłym roku by ją spotkał ten sam los co Żelazówkę. Dzieci z Żelazówki uratują tą szkołę przed likwidacją.Trzymam kciuki za Lipiny,oby im się udało.Życzę pani dyrektor A.Leżoń odwagi i powodzenia,wierzę,że da radę.Mam jeszcze jedną uwagę w naszej gminie powinni w pierwszej kolejności mieć pracę nauczyciele ,którzy mieszkają na stałe w tej gminie. Ci którzy sa np. gm. Radgoszcz niech szukają sobie pracy w swojej gminie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 9)
  56. 20 grudnia 2011 o 22:53
    matka :
    alan? a niby czemu? przez zasiedzenie? znam nauczycieli z tarnowa w gminie dabrowa i to sa bardzo dobrzy pedagodzy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 7)
  57. 21 grudnia 2011 o 14:36
    alan :
    Burmistrz w pierwszej kolejności powinien dbać o swoich mieszkańców, w tym także nauczycieli.Skoro brakuje etatów w pierwszej kolejności pracę powinni mieć nauczyciele z tej gminy,chociaż dlatego ,że płacą podatki gminie.O tych np. z gminy Radgoszcz niech zadba wójt Lupa. Takie jest moje zdanie.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +4 (w sumie : 12)
  58. 22 grudnia 2011 o 22:13
    zenuś :
    pan burmistrz też był panem ,, p...sorem". Czy dobrym?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 2)
  59. 24 grudnia 2011 o 20:37
    Brnik :
    Bardzo dobrze! ze likwiduja ta szope (szkole) w Żelazowce..bedą wreszcie godne warunki nauczania i z daleka od tej ruchliwej ulicy.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: -4 (w sumie : 8)
  60. 29 grudnia 2011 o 13:47
    bohun :
    Alan, rozumiem Twoja troskę o "naszych', ale się nie zgadzam.Nauczycieli w otwartym społeczeństwie demokratycznym nie powinno się dzielić na naszych i obcych tylko na dobrych i mniej dobrych/niestety, często"naszych"/. Nie interesuje mnie, skąd są inspirujący, twórczy i życzliwie wymagający nauczyciele moich dzieci-ważne, żeby robili, co do nich należy. Czasami paradoksalnie większy zysk dla lokalnej społeczności zatrudnić"obcego'. Pozdrawiam
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 3)
  61. 6 stycznia 2012 o 20:45
    EWA :
    podobno ma tam być teraz szkoła społeczna
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  62. 7 stycznia 2012 o 13:58
    SZARAK :
    Tych co na wysokich stołkach do Łopaty dać na przynajmniej miesiąc niech zobaczą jak wygląda życie za 900zł Szkoły likwidują bo chcą mieć więcej a ludzie z głodu umierają a oni się panoszą
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  63. 9 stycznia 2012 o 20:31
    Anonim :
    Koledzy Nauczyciele,dostaliście może dodatek motywacyjny w tym roku szk.?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)
  64. 10 stycznia 2012 o 09:30
    gal :
    Witam wiem jedno szkoła w Szarwarku nie cieszy się zbyt dobrą opinią zarówno w śród dzieci jak i rodziców. Niektóre z dzieci są po prostu faworyzowane przez nauczycieli.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  65. 10 stycznia 2012 o 22:32
    do Anonima :
    nie ma żadnych dodatków (jeszcze, kto wie kiedy i czy będą), przeciez gmina jest biedna i oszczędności szuka głównie w szkołach...
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  66. 11 stycznia 2012 o 22:29
    ? :
    jak to nie ma? musza byc , przeciez jest obowiazek wypracowania sredniej przez nauczycieli!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  67. 12 stycznia 2012 o 13:35
    Anonim :
    na średnią składają się zarobki wszystkich, więc nie wiadomo czy coś dostaniemy. Są szkoły, gdzie nauczyciele zarabiają naprawdę duże pieniądze i "podnoszą"srednią.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  68. 14 stycznia 2012 o 16:42
    Rada :
    Najważniejsze to mieć dobre układy z dyrektorem . Wtedy masz cały etat,nadliczbówki,wysoki motywacyjny. Reszta nie jest ważna ,ile lat pracujesz czy masz osiągnięcia.Są panie po szkołach,które na każdej przerwie liżą dyrektorom"cztery litery" i dobrze na tym wychodzą.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +3 (w sumie : 7)
  69. 14 stycznia 2012 o 19:26
    Anonim :
    Rado - mam wrażenie, że pracujemy w jednej szkole!Jest dokładnie tak, jak napisałaś!
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 2)
  70. 14 stycznia 2012 o 23:11
    zyg :
    etat wynika z liczby godzin w planie nauczania, nadliczbowki z kwalifikacji (studia podyplomowe i kursy kawlifikacyjne ), motywacyjny z pracy i udokumentowanych osiagnięc (akademie, konkursy, kursy, zajecia dodatkowe, laureaci, gazetki, dokumentacja, studenci, incjatywy wlasne, pozyskiwanie sponsorów, cala litania w regulaminie RM DT...etc)...zatem "Rado" i "anonimie" ... czasy socjalizmu w szkolach tez sie skonczyly...czas wziasc sie za robote ... za pradziwą- siermiężną robotę ..potraficie tak???
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 4)
  71. 15 stycznia 2012 o 01:35
    ? :
    Czyzby mowa o gimn.nr.1.Też coś wiem na ten temat i podpisuję się pod komentarzem Rady.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 2)
  72. 15 stycznia 2012 o 11:12
    Anonim :
    akurat nie o tej szkole, ale widać,że problem dotyczy wielu szkół.Zyg - wierzysz w to,co napisałeś?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: 0 (w sumie : 0)
  73. 15 stycznia 2012 o 15:16
    ola :
    zyg. teoretycznie tak jak napisałeś,a w praktyce i w rzeczywistości to jest tak jak napisała Rada.
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 3)
  74. 15 stycznia 2012 o 19:18
    zyg :
    moze teoretyzuje, ale pracuje lepszy, jak w kazdym zawodzie,wiem z rozmow z ludzmi w tym nauczycieli (bo znam wielu) i zaznaczam ze ja NIE pracuje w szkole, wiec wiem z tych rozmow ze w szkole pracuje sie teraz cięszko i nie wynika to ze zlej woli nauczycieli czy dyrektorow ale z ogolnej złej sytułacji w dabrowskiej oswiacie, poczytajcie te wpisy do gory, mam wrazenie ze to sa wiekszkoscią wpisy wlasnie nauczycieli rywalizujacych szkol albo rozgoryczonych rodzicow a tym nie dziwie sie bo ja tez bym nie chciał zeby moje dzieci jechaly do szkoly do innej miejscowosci, a wybyscie tak chcieli?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +1 (w sumie : 1)
  75. 15 stycznia 2012 o 22:26
    zefirek :
    Oj, widzę tu dwóch "Zyg"-ów.Jeden super zorientowany w temacie, drugi nieco mniej. Powiem Wam obu, że oświata podobnie jak służba zdrowia i inne resorty w naszym kochanym kraju zostały totalnie zbiurokratyzowane. Papierki, papierki, papierki. Pod ich stosem ucznia już nie widać, brakuje nauczycielowi czasu dla niego a przecież jeszcze życie prywatne, rodzina. Qvo vadis oświato?
    VA:F [1.9.20_1166]
    Ocena: +2 (w sumie : 2)

Skomentuj (komentując akceptujesz regulamin)